Türkiye uydu ihracatına hazırlanıyor
Türkiye'nin ilk uydu ihracatına imza atan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), yakın zamanda bu başarıya bir yenisini eklemeye hazırlanıyor.





Nas, şöyle konuştu: "Geliştirme faaliyetini Arjantin merkezli INVAP firmasıyla ortak kurduğumuz GSATCOM Uzay Teknolojileri AŞ vasıtasıyla yapıyoruz. Bir müşterimiz de oldu. Arjantin'deki ARSAT operatörü için geliştirdiğimiz uyduya dayalı haberleşme uydusu yapacağız. Yüksek veri transferi yapabilen bir haberleşme uydusu. Uluslararası alanda GSATCOM şirketimiz bir ihracat yaptı. Uzay alanında bizim açımızdan çok önemli, başarılı bir olay olarak görüyoruz bunu. Başka ülkelerde de ihalelere girdik. GSATCOM'u yakın zamanda, 2 yılı biraz aşkın bir süre önce kurduk. Kazakistan'da bir haberleşme uydusu ihalesine girdik, son ana kadar çok iyi bir şekilde getirdik. Uluslararası arenada başka fırsatları da takip ediyoruz. İkinci uydudan sonra devamı da gelecek." AA















































































