Türkiye'de araç üretme kapasitesi ne kadar?
Bakan Varank: 'Türkiye'de 2 milyon araç üretme kapasitesi var.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi Ve Teknoloji Komisyonu başkan ve üyeleriyle birlikte Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nu (TOGG) ziyaret etti.





2022 yılının sonunda TOGG'un seri üretim bandından inmiş olacağını aktaran Varank, "Orada Sanayi Komisyonu'muzun farklı partilerden milletvekilleri vardı. Onlara da bilgilendirme yaptık. Onlar da gördüklerinden eminim hoşlanmışlardır. Türkiye'nin otomobili projesi Türkiye'de otomotiv endüstrisini dönüştürecek ivmeyi bize kazandıracak proje. Türkiye'de 2 milyon araç üretme kapasitesi var" diye konuştu.
Türkiye'nin fikri ve sınai mülkiyet haklarına sahip olduğu ve küresel ölçekte rekabetçi bir otomobil markası oluşturma hedefiyle ortaya çıkan TOGG2un 2022'in son çeyreğinden banttan indirilmesin hedeflendiğini hatırlatarak, "Avrupa'nın doğuştan elektrikli ilk SUV'u olacak TOGG'un 2030 yılına kadar 5 farklı modelinin piyasaya sürülmesi planlanıyor. TOGG, ilk etapta yüzde 51 yerlilik oranına sahip olacak. Gemlik'te 1.2 milyon metrekare alana kurulu fabrikada üretilecek TOGG; elektrikli, bağlantılı ve yeni nesil olmasıyla dikkat çekiyor" diye konuştu.
Bu video da ilginizi çekebilir.














































































