Türkiye’de e-ticaret yüzde 38 büyüdü
Nielsen, İstanbul'daki Point Hotel Barbaros'ta hayata geçen, perakende sektörünün bu özel buluşmasında "Türkiye'de FMCG Trendleri ve E-ticaret" konulu bir sunum yaparak önemli bilgiler verdi. Nielsen, sektöre değer katacak FMCG E-ticaret Paneli'nin de lansmanını yaptı. Sunumda Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan ve Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan birlikte dijital dönüşüm ve e-ticaret ile ilgili bilgilerini paylaştı. Didem Şekerel Erdoğan, Nielsen 2018 Küresel E-Ticaret Rapor'una göre, dünya genelinde E-ticaretin, 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 18 büyüme kaydederek 2.9 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını açıkladı. Bu rakam, tüm küresel perakende satışların yüzde 12'sine karşılık geliyor" dedi. Ülkemizde E-ticaretin 2018'deki payı yüzde 5.3, büyümesi ise yüzde 38 olduğunu belirten Şekerel Erdoğan, diğer bir deyişle, Asya Pasifik bölgesinden bile daha çok büyüdük dedi. Türkiye FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) kategorilerindeki online alışveriş payının yüzde 2'ye ulaştığını paylaşan Şekerel Erdoğan bu alanda büyüme potansiyeli olduğunu ifade etti.
İBRAHİM E. YIĞ / İSTANBUL