Türkiye'de gıda israfı korkunç boyutta
Gıda İsrafı Endeks Raporu’na göre dünyada üretilen gıdanın 3’te biri israf ediliyor. Aynı rapora göre Türkiye, kişi başına düşen 93 kilogram gıda israfıyla dünyada 16’ncı sırada yer alıyor. 2019 yılında dünyada israf edilen gıda 931 milyon ton olarak tahmin ediliyor





Gıda israfında Türkiye 16'ncı
BM İsraf Raporu 2021'e göre Türkiye'nin israf karnesinin iyileştirilmesi gerektiğini belirten Ebru Akdağ, konuşmasına şöyle devam etti: "Türkiye'de her yıl 26 milyon ton gıda ziyan oluyor.Kişi başına düşen gıda israfı sıralamasında dünyada maalesef 16'ncıyız. Bu alanda atılması gereken entegre adımlarla farkındalık yaratmalıyız. Üreticilere daha iyi hasat, işleme, depolama ve pazarlama yöntemlerini benimseterek kayıpları azaltmalarına yardımcı olmalı ve bunu insanların gıda tüketme biçimindeki köklü ve kalıcı değişikliklerle birleştirmeliyiz. Ancak bu şekilde daha sağlıklı ve açlığın olmadığı bir dünyaya sahip olabiliriz." Gıda Güvenliği Derneği´nin yaptırmış olduğu "Gıda Kaybı ve Etiket Okuma Araştırması" sonuçlarına göre ise hanelerde en fazla atığa dönüşen gıdalar olarak yüzde 42 meyve-sebze, yüzde 41 süt ve süt ürünleri öne çıkıyor. Aynı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 72´si Son Tüketim Tarihi (STT) ile Tavsiye Edilen Tüketim Tarihi (TETT) arasındaki farkı bilmediğinden, tüketilebilir ürünleri çöpe atabiliyor. Bu hatalı davranıştan kaynaklanan kaybın boyutu ise 29 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

















































































