Türkiye’de madde bağımlılığı alarm veriyor
Türkiye’de madde bağımlılığı, özellikle gençler arasında hızla artıyor
Kamil Alili





Geçmişte, üniversite mezunları arasında madde kullanımı oldukça düşük seviyelerdeydi. 20-30 yıl önce bu oran %1 iken, günümüzde %17'ye yükselmiş durumda. Bu, madde kullanımında 17 katlık bir artış anlamına geliyor ve bu durum ciddi bir endişe kaynağı.
Küresel ölçekte bakıldığında, Türkiye'deki gençlerin madde kullanımı oranları, Avrupa Birliği ülkeleri ile neredeyse eşdeğer seviyelere ulaşmış durumda. Bu, Türkiye'nin madde bağımlılığı konusunda Avrupa ile aynı sorunları yaşadığını gösteriyor.
Madde bağımlılığındaki bu artışın nedenleri arasında aile yapısının zayıflaması ve gençlerin yasadışı maddelere daha kolay erişebilmesi yer alıyor. Sosyal medya ve akıllı telefonlar, gençlerin bu maddelere ulaşmasını daha da kolaylaştırıyor. Ailelerin, çocuklarını bu tehlikelerden koruma konusundaki yetersizliği de durumu daha da kötüleştiriyor.
Uzmanlar, madde bağımlılığı ile mücadelede ailelerin ve toplumun daha aktif rol alması gerektiğini vurguluyor. Gençlerin sağlıklı bir çevrede büyümesi ve bağımlılıktan uzak durması için ailelerin, eğitim kurumlarının ve sivil toplum kuruluşlarının iş birliği içinde çalışması büyük önem taşıyor.













































































