logo
09 MAYIS 2025

Türkiye'deki tüketiciler 2025'te elektrikli araçlara geçmeye hazır

'Elektrikli Geleceğe Bağlanın' araştırmasında, Türkiye'de elektrikli araçların yaygınlaşmasını etkileyen kritik faktörler ortaya çıktı. Yaygınlaşma için tüketiciler açısından en önemli faktörler sırasıyla; fiyat, araç marka ve modeli, altyapı, menzil ve şarj süresi olduğu belirtildi.

12.03.2021 19:34:00
Türkiye'deki tüketiciler 2025'te elektrikli araçlara geçmeye hazır
Türkiye'deki tüketiciler 2025'te elektrikli araçlara geçmeye hazır
'Elektrikli Geleceğe Bağlanın' araştırmasında, Türkiye'de elektrikli araçların yaygınlaşmasını etkileyen kritik faktörler ortaya çıktı. Yaygınlaşma için tüketiciler açısından en önemli faktörler sırasıyla; fiyat, araç marka ve modeli, altyapı, menzil ve şarj süresi olduğu belirtildi.

Elektrikli araçlar mobilitenin yakın gelecekteki dönüşümünde ve ulaşımdan kaynaklı karbon salımının azaltılmasında anahtar rol oynayacak. Madeni yağ şirketlerinden Castrol, geçen yıl sekiz ülkede yapılan global araştırmasına Türkiye'yi de ekleyerek, Türkiye'de elektrikli araçların yaygınlaşmasına etki eden kritik faktörleri araştırdı. Hem tüketicilere hem de filo yöneticileri ve sektör profesyonellerine, elektrikli araçların yaygınlaşmasında hangi faktörlerin önemli olduğu soruldu. Çalışma bu anlamda, Türkiye'de bu ölçüde yapılmış ilk araştırmalardan biri olma özelliği taşıyor.

Araştırmanın diğer önemli bir kısmı olan filo ve otomotiv sektörü profesyonellerinin görüşleri için de Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) ile iş birliği yaptı. Şirket bu araştırmayı paylaşarak, sektöre ve elektrifikasyon sürecinde sektör paydaşlarının yol haritalarına da yardımcı olmayı amaçlıyor.

Türkiye'deki tüketiciler 2025 diyor

Araştırmaya göre, Türkiye'deki tüketiciler ortalamada; benzinli bir araca kıyasla elektrikli bir araca ortalama yüzde 19 daha fazla ödeyebileceklerini söylüyor. Aynı zamanda ortalama şarj süresi beklentilerini 28 dakika ve ortalama menzil beklentilerinin 406 kilometre olduğunu ifade ediyorlar. Sekiz ülkede yapılan araştırmada ise, tüketiciler için şarj süresi beklentisi 31 dakika ve 469 kilometre menzil olarak ifade edilmişti. Şirketin global araştırmasında önemli teknolojik gelişmelere rağmen, tüketiciler; elektrikli araçların pahalı olduğuna, şarj edilmesinin uzun sürdüğüne ve kısa menzile sahip olduğuna inanıyor. Buna rağmen Türkiye'de tüketicilerin yüzde 58'i ortalamada 2025 yılında elektrikli araç almaya olumlu bakıyor. Bu tüketicilerin yüzde 68'i ise elektrikli araçları önümüzdeki 5 yıl içinde alabileceklerini düşünüyor.

Türkiye en çok aracın fiyatına bakıyor

Aracın fiyatı, tüketicilerin elektrikli araca geçişinde ilk sıradaki kritik faktör. Tüketicilerde araç fiyatı kritik faktör sıralamasında yüzde 31, filo yöneticilerinde yüzde 48 ile ilk sırada ve otomotiv sektörü profesyonellerinde yüzde 27 oranıyla ikinci sırada yer alıyor. Araç fiyatı global araştırmada da tüketiciler için yüzde 38 ile ilk sırada yer alıyor. Sektör profesyonelleri için ilk kritik faktör yüzde 31 oranıyla menzil. Ortalama menzil beklentisi sektör profesyonellerinde, tüketici beklentisinin üzerinde 508 km olarak ifade ediliyor.

Türkiye'deki tüketiciler, elektrikli araç sahipliğinde yüzde 21 ile en önemli ikinci faktörün aracın marka ve modeli olduğunu düşünüyor. Global tüketiciler için bu oran yalnızca yüzde 4 olarak göze çarpıyor. Türkiye'de tüketicilerin yüzde 68'i, AVM'ler, benzin istasyonları, bakım ve onarım servisleri gibi alanlarda sürüş alışkanlıklarını destekleyen uygun şarj altyapısından emin olması durumunda elektrikli araç satın almayı düşünebileceklerini belirtiyor. Türkiye'deki sektör profesyonelleri ve filo yöneticileri de şarj altyapısının elektrikli araçların yaygınlaşmasını etkileyen ilk üç sıradaki faktörlerden olduğunu ifade ediyor. Sektör profesyonelleri ayrıca, elektrikli araçların yaygınlaşmasında hibe ve teşviklerle beraber; araç üreticilerinin yeterli bütçeler ayırmasının önemli faktörlerden biri olarak ön sıraya koyuyor. Filo yöneticilerinin yarısı, yüzde 30 civarında teşvik veya vergi muafiyeti olması halinde filosuna elektrikli araçlar katabileceğini söylüyor.İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Tek parti döneminde tefecilik patladı
Son operasyonu Bakan Yerlikaya duyurdu
ABD büyükelçisinden 'Husilerle anlaşma' açıklaması
"İsrail'den izin almak zorunda değiliz"
Hindistan-Pakistan gerilimi, ABD'yi ilgilendirmiyormuş!
ABD Başkan Yardımcısı Vance açıkladı
ABD, Yemen'e 15 Mart'tan bu yana 1712 saldırı düzenledi
Bunlara 131 saldırıyla cevap verildi
Özel'den Özdil'e tepki
Armut gibi yürüyor demişti
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Allah’a kulluk ve hamd
Sudani ve Erdoğan ortak basın toplantısı yaptı
'Tansiyonu düşürmek için çalışıyoruz'
Süper Kupa formatı açıklandı
4 takımlı mücadele olacak
İşte yeni papa
Vatikan'a Amerikalı papa
Bahar Aksu'nun katili ve suç ortakları tutuklandı
Silahla defalarca ateş ederek öldürmüştü
Gerekçe polise mukavemet
CHP İstanbul İl Başkanı'na hapis talebi
En çok çocuklara zarar veriyor
Gürer: O madde mutlaka yasaklanmalı!
Sosyal medya kullanıcı sayısı artıyor
60 milyona yaklaştı
Duruşma ileri tarihe ertelendi
Ümit Özdağ hastaneye sevk edildi
Pakistan'dan kritik açıklama
'Hint uçaklarını J-10C ile düşürdük'
Tek parti döneminde tefecilik patladı
Son operasyonu Bakan Yerlikaya duyurdu
ABD büyükelçisinden 'Husilerle anlaşma' açıklaması
"İsrail'den izin almak zorunda değiliz"
Hindistan-Pakistan gerilimi, ABD'yi ilgilendirmiyormuş!
ABD Başkan Yardımcısı Vance açıkladı
ABD, Yemen'e 15 Mart'tan bu yana 1712 saldırı düzenledi
Bunlara 131 saldırıyla cevap verildi
Özel'den Özdil'e tepki
Armut gibi yürüyor demişti
Atatürk’ün hazırlattığı hutbeler
Allah’a kulluk ve hamd
Sudani ve Erdoğan ortak basın toplantısı yaptı
'Tansiyonu düşürmek için çalışıyoruz'
Süper Kupa formatı açıklandı
4 takımlı mücadele olacak
İşte yeni papa
Vatikan'a Amerikalı papa
Bahar Aksu'nun katili ve suç ortakları tutuklandı
Silahla defalarca ateş ederek öldürmüştü
Gerekçe polise mukavemet
CHP İstanbul İl Başkanı'na hapis talebi
En çok çocuklara zarar veriyor
Gürer: O madde mutlaka yasaklanmalı!
Sosyal medya kullanıcı sayısı artıyor
60 milyona yaklaştı
Duruşma ileri tarihe ertelendi
Ümit Özdağ hastaneye sevk edildi
Pakistan'dan kritik açıklama
'Hint uçaklarını J-10C ile düşürdük'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.