Türkiye'den, Sudan'a hayvancılık alanında teknik destek
Türkiye'nin Hartum Büyükelçisi İrfan Neziroğlu, Sudan'la hayvancılık alanında başlatılan iş birliğinin süreceğini ve ülkeye verilen teknik desteğin artırılacağını açıkladı






Başkent Hartum'daki bakanlık binasında yapılan toplantıda Büyükelçi Neziroğlu, ziyaretten mutluluk duyduklarını ve Türkiye'nin hayvancılık alanındaki tecrübelerini Sudan ile paylaşmaya hazır olduğunu belirtti.

Türkiye'nin bu alandaki deneyiminden istifa etmeyi amaçlayan ziyaretin başarılı olduğunu vurgulayan Abdunnebi, "Afrika'nın en büyük mezbahasını kuran Cantek şirketi ile Sudan'ın hayvan üretimi merkezlerinde Kuzey Kurdufan, Güney Darfur, Kızıldeniz ve Hartum eyaletlerinde 4 yeni mezbaha kuracağız." dedi.
Hayvancılık Bakanı, Türkiye'nin Sudan'a aşı hibe edeceğini de aktardı
Sudanlı öğrencilerin hayvancılık alanında eğitim bursu alacağını dile getiren Abdunnebi, hastalıklarla mücadele konusunda iş birliği yapılacağını açıkladı.

Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) tarafından inşa edilen Menagil'deki Suni Tohumlama ve Siperim Üretim Merkezi'nin geliştirilmesi ve yeni merkezler açılması konusunda da anlaşmaya vardıklarını anlatan Abdunnebi, arıcılık, balıkçılık, tavukçuluk alanlarındaki iş birliğine de değindi.
Bakan Abdunnebi, Türk iş adamlarıyla Sudan'da hayvancılık, mezbahalar, karantina merkezleri ve yem üretimi alanında yatırım yapmaları için görüştüklerini de dile getirdi.













































































