Türkiye'nin ilk kahve müzesi
Anadolu'da 500 yıllık geçmişe sahip kahve kültürünü yaşatmak için yola çıkan üç kahve ustası, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde bulunan Safranbolu ilçesinde Türkiye'nin ilk kahve müzesini açtı





Anadolu'nun birçok bölgesinde farklı şekillerde yapılan ve sunulan kahveler ile kahve yapımında kullanılan 100-150 yıllık cezve, fincan, el değirmeni, kavurma tavaları, terazi, tahta kaşık, su küpü, şeker kaplarının yer aldığı müze, kahvenin tarihine ışık tutuyor.
'Kahve kültürünü yaygınlaştırmak istiyoruz'
Naim Koca, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaklaşık 20 yıldır kahve işiyle uğraştığını, bu doğrultuda Türkiye'nin tamamını dolaştığını söyledi. Kahvenin 500 yıllık geçmişi olduğunu aktaran Koca, Türk kahvesinin yapımının önemli olduğunu, bu kültürü yaşatmak için iki arkadaşıyla 4 yıllık bir çalışmanın ardından müze oluşturduklarını anlattı.
Türk kahvesinin dünyada daha çok tanınmasını sağlamayı amaçladıklarını ifade eden Koca, şöyle konuştu:
Koca, resmi açılışı henüz yapılmayan müzeyi günde 200-250 kişinin ziyaret ettiğini, müzeye özellikle yabancı turistlerin ilgi gösterdiğini dile getirdi.
Türkiye'nin ilk kahve müzesi, Türkiye'nin hiçbir yerinde yok. Donelerimiz iyi bir çalışmayla ortaya çıktı. Sütçü İmam'ın kullandığı cezve, Abdülhamid Han'ın eşiyle kahve içerken Yıldız Sarayı'nda kullandığı fincan, Mustafa Kemal Atatürk'ün doktoruyla son kahvesini içtiği fincanın replikası, Bektaşi fincanı dediğimiz 12 imamı temsilen 12 kenardan oluşan fincan burada. Olumlu tepkiler aldık ve daha da ileriye gitmesini istiyoruz çünkü kahve bu topraklarda 500 yıldır var." AA














































































