Türkiye'nin ilk milli yemek kartı
Ticket Restaurant, Multinet, Sodexo, Win, Setcard gibi yabancı markaların elinde bulunan yemek kartı sektörüne yerli rakip geldi. Yabancı şirketlerin yüksek komisyon taleplerinden bunalan lokantacılar, çıkardıkları 'GustoKart'ı Gaziantep'te tanıttı
Türkiye Lokantacılar, Kebapçılar, Pastacılar ve Tatlıcılar Federasyonu Genel Başkanı Aykut Yenice, bir lokantada düzenlenen tanıtım toplantısında, ülke ekonomisine katkı sağlayacak 'GustoKart ve AhiKart'ın sektördeki kayıtdışılığın önlenmesini sağlayacağını, turizm, sağlık ve güvenilir işletme kavramlarını yeniden tanımlayacağını söyledi.
Yabancı ödenen komisyonlar bunaltıyor
Yıllardır özlemini duydukları, yiyecek ve içecek sektöründeki esnafın yüzünü güldürecek "Yerli ve Milli Kart" projesinin artık hayata geçtiğini dile getiren Yenice, şunları söyledi: "Günümüzde yabancı şirketlerin çıkardığı yemek çeklerine ödediğimiz komisyonlar kâr hadlerimizi aşarak aylık yüzde 10-12 oldu. İştah kabartan, yılda iki milyar dolar işlem hacmine sahip piyasa, diğer yatırımcıların da cazibe merkezi oldu ve çoğaldı. Ayrıca internet üzerinden birçok paket servis sistemleri türedi. İnternet üzerinden sağlanan bu siparişler için de aylık yüzde 12-14 komisyon vermeye başladık. Komisyon oranlarını sıfıra indirecek, ayrı bir pos makinesi ve masrafı gerektirmeyecek, ufak bir maliyetle kullanacağımız kendi milli yemek kartımız GustoKart'ı çıkardık." İlk etapta 2 milyon GustoKart verilmesini hedeflediklerini aktaran Yenice, ilerleyen yıllarda bir dizi eklemelerle sayının artacağını kaydetti. Yenice, "Bizim sistemimizde sigorta, komisyon, kasko ve kargo ücreti gibi maliyetler yok. Sadece günlük kullanım bedeli karşılığı olan 5 lira var. Bunu da Eylül'e kadar hiçbir şekilde talep etmeyeceğiz" dedi. AA











































































