Ülker'den 6 ayda 11.9 milyar TL ciro
Ülker Bisküvi'nin 2022 yılı ilk 6 aylık cirosu 11.9 milyar TL'ye ulaşırken, Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı ise yüzde 40 olarak gerçekleşti.
18.08.2022 15:46:00





Ülker Bisküvi'nin Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) gönderdiği açıklamada, şirketin 2022 yılının ilk yarısını 11.9 milyar TL ciroyla kapattığı bildirildi. Türkiye operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 60, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının ciro içindeki payı yüzde 40 oldu. Şirket, büyüme trendi, operasyonel kârlılığını artırması, yurtdışı operasyonlarının katkısıyla 2022 yılının ilk yarısında 2.4 milyar TL faiz, amortisman ve vergi (FAVÖK) öncesi karlılığına ulaştı. Açıklamada net kâra ilişkin detay paylaşılmadı.
Ortadoğu'da iki ülkede lider
Sürdürülebilirlik, Ar-Ge ve dijitalleşme çalışmalarının çok önemli öncelikler olduğunu belirten Ülker CEO'su Mete Buyurgan, "Küresel piyasalardaki dalgalanmaları yakından takip ediyoruz" dedi. Türkiye'nin yanı sıra, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya pazarlarındaki pozisyonların da güçlendirildiğine dikkat çeken Buyurgan, sözlerine şöyle devam etti: "Suudi Arabistan'da ve Mısır'da bisküvide pazar lideriyiz. Kazakistan'da çikolatada pazar üçüncüsüyüz. Faaliyet gösterdiğimiz coğrafyalarda istikrarlı büyümemizi sürdürüyoruz. Bölgesel pazarlardaki konumumuzu ve liderliğimizi çalışanlarımız, tüketicilerimiz ve tüm paydaşlarımıza katma değer sağlayarak daha da geliştireceğiz. Diğer yandan, tüm dünyada hızla değişen trendleri takip ediyor, inovatif ürünlerimizi tüketicilerimizin beğenisine sunuyoruz. Son 2 yılda Türkiye'de 150'nin üzerinde yeni ürünü raflara taşıdık. Yeni ürünlerimizin ciro içerisindeki payını geçmiş yıllara göre önemli miktarda artırdık. Hedefimiz, her zaman tüketicisini en iyi anlayan ve trendlere öncülük eden lider marka olmak."
100'ün üzerinde ülkeye ihracat
Ülker markalı ürünlerin yanı sıra Godiva, McVitie's, Flipz gibi global atıştırmalık markaların Türkiye'de üretilip dünyanın dört bir yanına gönderildiğini söyleyen Buyurgan, "Gebze, Topkapı, Silivri, Karaman ve Ankara'daki fabrikalarımızdaki üretimimizle Türkiye'yi global markalarımızın üretim üssü haline getirdik. Ürünlerimizi "Made in Türkiye" etiketiyle tüketicilerimizle buluşturuyoruz. 100'ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz" dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.