Araştırma-geliştirme çalışmalarına yeterince kaynak bulamayan üniversiteler için, projelerini doğrudan sanayicilere pazarlayabilecekleri yeni ortam oluşturuldu.
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), üniversitelere yeni kaynak kapılarını açacak olan "Proje Pazarı" çalışmasını hayata geçirdi.
TÜBİTAK Başkan Yardımcısı, Teknoloji İzleme ve Değerlendirme Başkanı Prof. Dr. Nevzat Özgüven, sanayinin teknolojik ilerlemeyi sağlayabilmesi için araştırma-geliştirme çalışmalarına ihtiyaç duyduğunu belirtti.
Üniversitelerin kaynak sıkıntısı içerisinde olduğunu ve teknolojik yenilik öngören projelerini sanayicilere yeterince sunamadığını ifade eden Prof. Özgüven, üniversiteler ile sanayicileri bir araya getirebilmek için "Proje Pazarı" uygulamasını başlattıklarını kaydetti.
Üniversitelerde üretilen bilginin teknolojiye dönüştürülemediğini, sanayinin de yeterli araştırma-geliştirme yapamadığını, bunun sonucunda teknolojik yeniliklerin üretilemediğini anlatan Prof. Özgüven, "Proje Pazarı uygulamasıyla amacımız, üniversitelerde üretilen bilginin ekonomiye yansımasını sağlayabilmek" dedi.
Masraflar TÜBİTAK'tan
Prof. Özgüven, uygulamanın, üniversitelerin kaynak sıkıntısını aşabilmesi için yeni bir ortam oluşturacağını, sanayicilerin de araştırma-geliştirme projelerinden daha kolay yararlanabilme fırsatı yakalayacağını vurguladı.
Proje Pazarları düzenlenmenin önemli bir işgücü ve yüksek maliyet gerektirdiğini belirten Prof. Özgüven, bu masrafları TÜBİTAK'ın karşılayacağını bildirdi.
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), üniversitelere yeni kaynak kapılarını açacak olan "Proje Pazarı" çalışmasını hayata geçirdi.
TÜBİTAK Başkan Yardımcısı, Teknoloji İzleme ve Değerlendirme Başkanı Prof. Dr. Nevzat Özgüven, sanayinin teknolojik ilerlemeyi sağlayabilmesi için araştırma-geliştirme çalışmalarına ihtiyaç duyduğunu belirtti.
Üniversitelerin kaynak sıkıntısı içerisinde olduğunu ve teknolojik yenilik öngören projelerini sanayicilere yeterince sunamadığını ifade eden Prof. Özgüven, üniversiteler ile sanayicileri bir araya getirebilmek için "Proje Pazarı" uygulamasını başlattıklarını kaydetti.
Üniversitelerde üretilen bilginin teknolojiye dönüştürülemediğini, sanayinin de yeterli araştırma-geliştirme yapamadığını, bunun sonucunda teknolojik yeniliklerin üretilemediğini anlatan Prof. Özgüven, "Proje Pazarı uygulamasıyla amacımız, üniversitelerde üretilen bilginin ekonomiye yansımasını sağlayabilmek" dedi.
Masraflar TÜBİTAK'tan
Prof. Özgüven, uygulamanın, üniversitelerin kaynak sıkıntısını aşabilmesi için yeni bir ortam oluşturacağını, sanayicilerin de araştırma-geliştirme projelerinden daha kolay yararlanabilme fırsatı yakalayacağını vurguladı.
Proje Pazarları düzenlenmenin önemli bir işgücü ve yüksek maliyet gerektirdiğini belirten Prof. Özgüven, bu masrafları TÜBİTAK'ın karşılayacağını bildirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.