Yemek işinde rekabet kızışıyor
Online yemek siparişi şirketi ‘yemekdunyası.com’, seyyar market işine girmek için harekete geçince, bu alanın pazar lideri ‘Getir’ de GetirYemek’i kurarak yemek siparişi işine adım attı
18.02.2019 00:00:00





Mobil ticarette 'yemek ve gıda' sektöründe rekabet sertleşiyor. Alman Delivery Hero'nun satın aldığı online yemek piyasasının lideri "yemekdunyası.com", mobil market işine girmek için çalışmalarını yoğunlaştırdı. Ancak bu sektörün Türkiye hatta dünyadaki ilk uygulayıcısı "getir.com", iş planlarını erkene çekerek bu kez yeni girişimi 'GetirYemek' ile yemek siparişi işine adım attı.
Yemek Sepeti'nden farklı olarak 'GetirYemek'te siparişi Getir'in kuryeleri özel izolasyona sahip 'thermobox' sepetlerde taşıyacak. Bu arada 7 Şubat'ta 'deneme mahiyeti'nde hayata geçen GetirYemek'e 1000'in üzerinde restoran iş ortağı oldu. 2000 kişilik ekibiyle hizmet veren Getir, yeni girişimiyle 500'ün üzerinde kişiye de istihdam sağladı. Getir Kurucusu Nazım Salur, "Yemek siparişlerini 7/24 kullanıcılarımıza ulaştıracağız. Yüzde yüz Türk girişimi olarak halkımıza ve teknolojimize güvenimiz tam" dedi.
Siparişin lideri su
Salur, 2018 yılı performansları hakkında bilgi vererek, "Toplam siparişimiz 5 milyona ulaştı, ciromuz 300 milyon TL'ye yükseldi. Ortalama sepet maliyeti 40 TL... 700'ü aşkın motosiklet ve 250 adet araç filosu ile İstanbul nüfusunun yüzde 95'i hizmet alanına giren uygulama, bayilik anlaşmalarıyla da istihdam oranını ikiye katladı. 2019 yılında da yüzde 150 oranında büyümeyi hedefliyoruz. Bu yıl mobil market işine yeni rakipler girecek ve rekabet sertleşecek" şeklinde konuştu.
Getir uygulamasını kullananlar gece 00.00 ve sabah 06.00 arasında en çok su, ekmek, maden suyu, gazlı içecek ve gofret siparişi verdi.
EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.