logo
13 MAYIS 2025

Yolcular o uçağa binmeyi reddediyor

Etiyopya Havayolları'nın Addis Ababa-Nairobi seferini yapan Boeing 737 Max 8 yolcu uçağının Pazar günü kalkıştan 6 dakika sonra yere çakılması sonrasında Çin ve Etiyopya söz konusu uçak modeliyle gerçekleştirilen tüm uçuşları sonlandırdı. Çok sayıda yolcu da dünya genelinde bu uçağa binmeyi reddediyor

11.03.2019 00:00:00
Yolcular o uçağa binmeyi reddediyor
Yolcular o uçağa binmeyi reddediyor
RECEP BAHAR/ HABER ANALİZ

Etiyopya'nın başkenti Addis Ababa'daki Bole Uluslararası Havaalanı'ndan Kenya'nın başkenti Nairobi'deki Jomo Kenyatta Havalimanı'na sefer düzenleyen Etiyopya Havayolları'na ait ET 302 sefer sayılı Boeing 737 Max 8 yolcu uçağının kalkıştan 6 dakika sonra Addis Ababa'nın 50 kilometre güneyinde Debre Zeit bölgesine düşmesinin yankıları sürüyor.

Etiyopya Havayolları, elinde bulunan 4 adet Boeing 737 Max 8 uçağın seferlerini durdurdu. Çin Sivil Havacılık İdaresi de Etiyopya'daki kaza sonrası Boeing 737 Max 8 yolcu uçağı kullanan yerel firmalara uçakların uçuşlarını geçici olarak durdurması talimatı verdi.

Söz konusu modelden THY'de de 3 adet bulunuyor. THY, şu an itibariyle herhangi bir önlem alma gereği duymadı. Boeing, söz konusu uçaktan 350 teslimat gerçekleştirdi. Ancak şirketin sipariş listesinde bu modelden 5 bini aşkın uçak bulunuyor!

Yolcular binmekten kaçıyor

Öte yandan kaza sonrasında sosyal medyada ve seyahat bloglarında binlerce kişi 737 Max 8 uçaklarıyla uçmayacaklarını belirtti. Çok sayıda yolcu da bu uçaklarla yapılacak uçuşlardaki biletlerini başka uçuşlarla değiştirdiğini kaydetti.

Önde gelen havacılık web sitesi "airliners.net"te yer alan uzman yorumlarına göre de bu uçakların dünya genelinde uçuştan men edilmesi gerektiğine işaret edildi. Bu arada bazı çok uluslu şirketlerin çalışanlarına bu uçaklara binmeme notu gönderdiği de ifade ediliyor.

Kazanın sebebi kontrol yazılımı olabilir

Boeing, Avrupalı rakibi Airbus'ın orta mesafede daha verimli yakıt kullanan A321 model güncellemesine karşı geliştirdiği 737 Max modellerinde, uçak motorunu daha etkin hale getirmek için daha büyük bir motor inşa etmişti. Yeni motorun idaresi için de yeni bir uçuş kontrol yazılımı geliştirilmişti.

Söz konusu yazılımın 'kontrol yasası' adı verilen otomatik pilot aktifken pilotların müdahalesini devre dışı bırakan bir sistem içerdiği biliniyor. Kazanın 737 Max 8'lerin uçuş kontrol yazılımındaki pilot kontrolünü devre dışı bırakan bu özellikten kaynaklanmış olabileceği ihtimali üzerinde duruluyor.

Endonezya'da yaşanan kaza sonrası 737 Max'in bu özelliğiyle ilgili pilotların daha fazla bilgilendirilmesi gereğine vurgu yapılmış, pilotlara bu konuda kurslar verilmişti. Etiyopya Havayolları pilotlarının söz konusu kursları alıp almadığı bilinmiyor.

Etiyopya'da ulusal yas

Devlet şirketi olan Etiyopya Havayollarına ait uçağın düşmesinin ardından ülkede bir günlük ulusal yas ilan edildi. Birleşmiş Milletler'den (BM) yapılan açıklamada da uçağın düşmesi sonucu uçakta bulunan BM'nin 19 personelinin yaşamını yitirdiği kaydedildi.

Uçaktaki 150 yolcunun 35 ülkeden olduğu duyuruldu. Uçakta 32 Kenya ve 9 Etiyopya vatandaşının yanı sıra 18 Kanada, 8 Çin, 8 ABD, 8 İtalya, 7 Fransa, 7 İngiltere, 6 Mısır, 5 Alman, 4 Hindistan, 4 Slovakya, 3 Avusturya, 3 Rusya, 3 İsveç, 2 İsrail, 2 Fas, 2 Polonya, 2 İspanya, 1 Belçika, 1 Cibuti, 1 Endonezya, 1 İrlanda, 1 Mozambik, 1 Nepal, 1 Nijerya, 1 Norveç, 1 Ruanda, 1 Suudi Arabistan, 1 Sırbistan, 1 Somali, 1 Sudan, 1 Togo, 1 Uganda, 1 Yemen vatandaşı ve BM pasaportu taşıyan yolcu bulunuyordu.



Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Hep böyle olun
Polisten çok güzel hareket
BTP lideri hakkında iddianame
Hüseyin Baş'tan tek cümlelik yanıt
İşte atılması muhtemel adımlar
PKK'nın feshinin ardından top Mecliste
Kremlin'den İstanbul zirvesi açıklaması
Putin zirveye katılacak mı?
Yangında eşi ve 2 çocuğu hayatını kaybetmişti
İtfaiye eri ve birlikte yaşadığı kadın gözaltına alındı
80 yaşındaki kadını ezerek öldürmüştü
İETT şoförü hakkında karar açıklandı
Pakistan'dan 'nükleer' açıklaması
"Gerilimde nükleer silah gündeme gelmedi"
Diplomasının iptali İmamoğlu'na tebliğ edildi
İstanbul Üniversitesi geri adım atmıyor
İşte ihtilaf noktaları
Rusya ile Ukrayna niçin anlaşamıyor?
Artçılar devam ediyor
İstanbul bu sabah 3.8 ile sarsıldı
Türkiye rotada yok, İsrail de
Trump, Suudi Arabistan'da
TÜİK doğum istatistiklerini açıkladı
Geçen yıl 937 bin 559 bebek doğdu
Esnaf denetim kıskacında
Biri bitiriyor, öteki başlıyor; artık gına geldi
Nedeni ithalatın patlaması
Cari açık roketledi
Bu devirde para bulmak zor zanaat!
Şimşek yine yollara düştü
Hep böyle olun
Polisten çok güzel hareket
BTP lideri hakkında iddianame
Hüseyin Baş'tan tek cümlelik yanıt
İşte atılması muhtemel adımlar
PKK'nın feshinin ardından top Mecliste
Kremlin'den İstanbul zirvesi açıklaması
Putin zirveye katılacak mı?
Yangında eşi ve 2 çocuğu hayatını kaybetmişti
İtfaiye eri ve birlikte yaşadığı kadın gözaltına alındı
80 yaşındaki kadını ezerek öldürmüştü
İETT şoförü hakkında karar açıklandı
Pakistan'dan 'nükleer' açıklaması
"Gerilimde nükleer silah gündeme gelmedi"
Diplomasının iptali İmamoğlu'na tebliğ edildi
İstanbul Üniversitesi geri adım atmıyor
İşte ihtilaf noktaları
Rusya ile Ukrayna niçin anlaşamıyor?
Artçılar devam ediyor
İstanbul bu sabah 3.8 ile sarsıldı
Türkiye rotada yok, İsrail de
Trump, Suudi Arabistan'da
TÜİK doğum istatistiklerini açıkladı
Geçen yıl 937 bin 559 bebek doğdu
Esnaf denetim kıskacında
Biri bitiriyor, öteki başlıyor; artık gına geldi
Nedeni ithalatın patlaması
Cari açık roketledi
Bu devirde para bulmak zor zanaat!
Şimşek yine yollara düştü
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.