Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 'üniversiteye giriş sınavında' tercih alanı bırakmayarak için boşalttığı imam hatip liselerine yeni standartlar getiriyor. Bakanlık tarafından hazırlanan "İmam Hatip Lisesi Gelişim Modeli Rehber Kitapçığı" okullara gönderildi.
Kıtapçığa göre, öğrencilerin nitelikleri
Kitapçıkta, İHL'lerde okuyan öğrencilere kazandırılması amaçlanan niteliklere yer verildi.
Bu okullardaki öğrencilerin, "Atatürk ilke ve inkılaplarına, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk milletinin milli, ahlaki, insanı, manevi, kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, laik, sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirilmesinin hedeflendiği" belirtildi.
Kitapçıkta, ayrıca, öğrencilere şu niteliklerin kazandırılmasına çalışılacağı belirtildi:
* Akılcı yaklaşım ve eleştirel zihniyet,
* Kendi başına düşünme,
* Kendini anlama, keşfetme ve sorgulayabilme,
* Yaşamın anlamını keşfetme,
* Objektif olma,
* Seçme yeteneği,
* Dinsel olguların farkında oluş,
* Sosyal bütünleşme, dayanışma ve hoşgörü,
* Kültürel duyarlılık,
* İyi ahlak ve dürüstlük.
İHL'ler şehir dışında yapılsın
Kitapçıkta İHL binalarının özellikleri anlatılırken, şunlar kaydedildi: "!İmam hatip liselerinin, nüfusunun kolayca ulaşabileceği, trafik tehlikelerinden ve gürültüden olabildiğince uzak, yeterli büyüklükte ve güzel manzaralı olmaları için imkanlar azami ölçüde kullanılacaktır. Hem sıcaklık kontrolü için, hem de öğretim amacıyla (video, datashow gibi teknolojilerin derslerde kullanımında) öğretim mekanlarında gerekli gölgeleme ve karartma sağlanacaktır. Bu mekanlar, ilgi çekici, estetik olarak göze hoş gelen renklerle boyanmış, ısı ve ışık kontrolü iyi tasarlanmış, her zaman temiz olacak şekilde tüm önlemler alınmış olarak kullanılmalıdır. Her binanın girişine en az bir ankesörlü telefon konulmalı, binanın tüm elektrik ve kablo tesisatının emniyeti ile estetiği sağlanmalıdır."
350 bin öğrenciden 71 bine
Türkiye'de, ortaöğretim düzeyinde imam hatip, Anadolu imam hatip ve imam-hatip programı bulunan çok programlı liselerden oluşan toplam 558 okul "din öğretimi" alanında hizmet veriyor. 71 bin 500 öğrencinin öğrenim gördüğü bu okullarda, toplam 8 bin 400 öğretmen görev yapıyor. Bundan 5 yıl önce imam-hatip liselerinde yaklaşık 350 bin öğrenci öğrenim görüyordu.
Kıtapçığa göre, öğrencilerin nitelikleri
Kitapçıkta, İHL'lerde okuyan öğrencilere kazandırılması amaçlanan niteliklere yer verildi.
Bu okullardaki öğrencilerin, "Atatürk ilke ve inkılaplarına, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk milletinin milli, ahlaki, insanı, manevi, kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, laik, sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirilmesinin hedeflendiği" belirtildi.
Kitapçıkta, ayrıca, öğrencilere şu niteliklerin kazandırılmasına çalışılacağı belirtildi:
* Akılcı yaklaşım ve eleştirel zihniyet,
* Kendi başına düşünme,
* Kendini anlama, keşfetme ve sorgulayabilme,
* Yaşamın anlamını keşfetme,
* Objektif olma,
* Seçme yeteneği,
* Dinsel olguların farkında oluş,
* Sosyal bütünleşme, dayanışma ve hoşgörü,
* Kültürel duyarlılık,
* İyi ahlak ve dürüstlük.
İHL'ler şehir dışında yapılsın
Kitapçıkta İHL binalarının özellikleri anlatılırken, şunlar kaydedildi: "!İmam hatip liselerinin, nüfusunun kolayca ulaşabileceği, trafik tehlikelerinden ve gürültüden olabildiğince uzak, yeterli büyüklükte ve güzel manzaralı olmaları için imkanlar azami ölçüde kullanılacaktır. Hem sıcaklık kontrolü için, hem de öğretim amacıyla (video, datashow gibi teknolojilerin derslerde kullanımında) öğretim mekanlarında gerekli gölgeleme ve karartma sağlanacaktır. Bu mekanlar, ilgi çekici, estetik olarak göze hoş gelen renklerle boyanmış, ısı ve ışık kontrolü iyi tasarlanmış, her zaman temiz olacak şekilde tüm önlemler alınmış olarak kullanılmalıdır. Her binanın girişine en az bir ankesörlü telefon konulmalı, binanın tüm elektrik ve kablo tesisatının emniyeti ile estetiği sağlanmalıdır."
350 bin öğrenciden 71 bine
Türkiye'de, ortaöğretim düzeyinde imam hatip, Anadolu imam hatip ve imam-hatip programı bulunan çok programlı liselerden oluşan toplam 558 okul "din öğretimi" alanında hizmet veriyor. 71 bin 500 öğrencinin öğrenim gördüğü bu okullarda, toplam 8 bin 400 öğretmen görev yapıyor. Bundan 5 yıl önce imam-hatip liselerinde yaklaşık 350 bin öğrenci öğrenim görüyordu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.