Zetinyağında kızartma kalbe zararlı değil
İspanya'da yapılan bir araştırmada zeytinyağında kızartıldığı sürece, kızarmış yiyeceklerin kalp için düşünüldüğü kadar kötü olmayabileceği sonucuna varıldı
11 yılın sonunda, 606 katılımcıda kalp hastalığına rastlandı ve 1134'ü öldü. Kalp hastalığına yakalananlar incelendiğinde de, hastalıklarla kızarmış yiyecekler arasında bir bağa rastlanmadı. Uzmanlar da bunun kızartmalarda kullanılan yağın tipiyle ilgili olduğu sonucuna vardı. Çalışmayla ilgili bir yazı kaleme alan Almanya'nın Regensburg Üniversitesi'nden Profesör Michael Leitzmann, "Bu araştırma, kızarmış yiyeceklerin kalp için kötü olduğu algısının, eldeki kanıtlarla desteklenmediğini gösteriyor" dedi.
Düşük yağlı, bol lif içeren sebze ve meyve ve taze balık içeren Akdeniz tipi beslenme usun süredir sağlıklı kabul ediliyor. Akdeniz tipi beslenmeyle ilgili yapılan çok sayıda araştırma, bu diyetin kanser ve kalp hastalığı riskini azalttığı sonucuna varmıştı. İngiliz Kalp Vakfi'dan diyetisyen Victoria Taylor ise, "Bu çalışmadaki katılımcılar, zeytinyağı kullanıyor" dedi. Taylor ayrıca, "Ancak hangi yağ kullanılırsa kullanılsın, yağ oranının fazla olması daha çok kalori ve daha çok kilo alınması anlamına geliyor. Bu durum da kalp hastalığı riskini arttırıyor. Sağlıklı bir kalp için en iyisi, çok fazla sebze ve meyveyle, çok az fazla yağlı gıdanın tüketildiği dengeli bir diyet" diye de ekledi. (SAĞLIK SERVİSİ)
















































































