11 masumu yakanların cezası bu mu?
Adana’nın Aladağ ilçesindeki kız öğrenci yurdunda 2016'da meydana gelen yangınla ilgili 18 sanıktan 8'ine 8 yıldan 12 yıla kadar hapis cezası verildi. Oysa olayda 11 çocuk ve 1 yetişkin ölmüştü. Verilen cezalar ailelerin tepkisine yol açtı





Aladağ Cumhuriyet Başsavcılığı'nca yurt yangınıyla ilgili yürütülen soruşturma kapsamında, kızını kaybeden yurt müdürü Cumali Genç, Aladağ Kurs ve Okul Talebelerine Yardım Derneği Başkanı İsmail Uğur ile dernek yöneticileri Ramazan Keleş, Ramazan Dede, Mustafa Öztaş, Mahir Kılınç ve yurt çalışanı Mahmut Deniz tutuklandı. Ara duruşmalarda sanıkların tamamı tahliye edildi.
Haklarında soruşturma izni verilen memurların da yargılanmalarına başlanmasıyla sanık sayısı 18'e yükseldi.
Kozan Ağır Ceza Mahkemesi'nde 4 Temmuz'da görülen davanın 10'uncu duruşmasına ölen ve yaralanan çocukların aileleri katıldı. Mahkeme salonunun küçük olması nedeniyle Kozan Ticaret Odası'ndaki toplantı salonunda görülen duruşmaya aileler, "Adalet mücadelemiz, başkan canlar yanmasın diyedir.
Aladağ'ı unutma unutturma" pankartı açarak geldi. Sanıklar ise duruşmaya güvenlik önlemleri altında katıldı.
Yurt müdürüne 11 yıl ceza
Mahkeme kararında Yurt Müdürü Sanık Cuma Ali Genç 11 yıl 1 ay 10 gün, Dernek Başkanı Sanık İsmail Uğur 12 yıl 2 ay 20 gün, Yurt Müdür Yardımcısı Sanık Mahmut Deniz 10 yıl, dernek yöneticisi sanıklar 8 yıl 10 ay 20 gün hapis cezası ile cezalandırılmasına karar verildi.
Kamu görevlisi sanıklar hakkında ölüme sebebiyet olma suçundan beraat kararı verildi, görevi kötüye kullanma suçundan cezalandırılmasına karar verildi.















































































