'35 kişi hayatını kaybetti, 243 kişinin tedavisi sürüyor'
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, İzmir'de meydana gelen depremde can kaybının 35'e yükseldiğini belirterek 'Şuan hastanelerimizde gözlem, müşahede ve servislerde yatan 243 hastamız var. 823 kişini yaralandığı depremde yoğum bakımda 8 kişi bulunuyor' dedi





Deprem sonrası yaralı ve ölü sayısıyla ilgili son gelişmeleri paylaşan Bakan Koca, sözlerine Allah'tan rahmet, yaralılara şifa ve yakınlarına sabır dileyerek başladı. Depremzedeleri hastanelerde ziyaret ederek yapılan uygulamaları yerinde görmek ve durumlarını yakından takip etmek için İzmir'e geldiğini belirten Bakan Koca, 'Şuan hastanelerimizde gözlem, müşahede ve servislerde yatan 243 hastamız var. Maalesef an itibariyle 35 canımız depremde hayatını kaybetti. 823 kişi sağlık kuruluşlarımıza müracaat etti. Şuan yoğun bakımlarımızda 8 hastamızın olduğunu ve bunlardan 3'ünün durumunun ağır olduğunu söyleyebilirim. Diğer hastalarımız serviste takip ediliyor. Bu anlamda ciddi bir sorunumuz yok. Şuana kadar ameliyatı yapılan 15 hastamız oldu. Bu müdahale yapılan hastalarımız arasında da ciddi durumu olan yok' diye konuştu.
'Deprem afetiyle mücadele ederken salgına yenik düşmemeliyiz'
'Daha önce örneğini görmediğimiz salgın durumunda bir depremle karşı karşıyayız' diyen Bakan Koca, sözlerini şöyle sürdürdü:
'Bu dönemde salgınla mücadele ederken, vatandaşlarımızdan tedbirlere hassasiyetle uymalarını istiyoruz. Deprem afetiyle mücadele ederken salgına yenik düşmemeliyiz. Şu dönemde çadırlarda yemek yerken veya kurtarma ekipleri de dahil olmak üzere kalabalık ortamların oluştuğunu görüyoruz. Bu dönemde kamu kurumları ve STK'ların personel yoğunluğu sağlaması ama bu personelleri dinlendirerek bunu yapmalarını, salgınla mücadele ederken tedbirlere uyarak işleyişi sağlamaları gayreti içerisindeyiz. Bakanlığımız, AFAD ve UMKE ekipleri, alanda vatandaşlarımıza yoğun bir şekilde maske ile dezenfektan dağıtma gayreti içerisindeler'
Depremin simgesi İnci'yi ziyaret edecek
Depremin simgesi haline gelen isimleri ziyaret ettiğini kaydeden Bakan Koca, 'Seher Hanım'ı gördüm. Birazdan özellikle Ede Hanım'ın göçük altında hayatta tutmak için damar yolu açtığı İnci kızımızı ziyaret edeceğim. Seher Hanım'ın üç yavrusundan birisi hayatını kaybetti. Diğer ikisiyle ilgili herhangi bir sorun yok ve yakinen durumlarını takip ediyoruz. Rabbim bu tür felaketleri memleketimize, vatanımıza ve milletimizi bir daha yaşatmasın diye temenni ediyorum. İzmir'e ve İzmirli kardeşlerimize geçmiş olsun. Türkiye'ye geçmiş olsun'
Bakan Koca, diğer hastanelerdeki depremzedeleri ziyaret etmek için Ege Üniversitesi'nden ayrıldı. İHA










































































