3,5 milyar dolar 'cep'te dönüyor
Türkiye’de e-ticaret hacminin yüzde 30’una denk gelen 3,5 milyar dolarlık alışveriş, akıllı telefonlar üzerinden yapılıyor. Özellikle sosyal medya platformlarından yapılan alışverişlerde ödeme güvenliğinin sağlanmasıyla, kayıt dışılığın önlenmesi ve tüketici alışkanlığının geliştirilmesi hedefleniyor
09.03.2020 12:55:00





Türkiye'de 2019 yılında 12 milyar doları aştığı tahmin edilen e-ticaret, birçok platformda gelişimini sürdürüyor. Mobil uygulama ve tarayıcıların yanı sıra sosyal medya platformları ve mesajlaşma uygulamalarına da taşınan e-ticaret, alışveriş tutkunlarının ilgisini çekiyor. Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 67'sinin online alışverişlerinde mobil ödeme yöntemlerini kullanacağı belirtiliyor. Akıllı telefon penetrastonundaki artışla birlikte 2021 yılında mobilden yapılan e-ticaret alışverişlerinin yüzde 40 artacağı öngörülüyor.
"Yaşanan olumsuzluklar tüketicilerin güvenini sarsıyor"
Sektör temsilcilerinin yaptığı açıklamada şunlar ifade edildi:
"Sosyal medya, işletmeler için yalnızca kurumsal varlığın sürdürüldüğü ve bilinirlik sağlanılan bir platform olarak görülüyordu. Halihazırda doğrudan sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde ise karşılıklı iletişim ve güven baz alınıyor. Bu alışverişler mesafeli satış sözleşmesi gibi herhangi bir düzenlemeye tabi olmadığı için güvenli görülmüyor. Ayrıca kayıt dışı olan bu satışlar herhangi bir vergilendirmeye tabi tutulmadığı gibi yaşanan olumsuzluklar tüketicilerin e-ticarete olan güvenini de sarsıyor." İHA
"Yaşanan olumsuzluklar tüketicilerin güvenini sarsıyor"
Sektör temsilcilerinin yaptığı açıklamada şunlar ifade edildi:
"Sosyal medya, işletmeler için yalnızca kurumsal varlığın sürdürüldüğü ve bilinirlik sağlanılan bir platform olarak görülüyordu. Halihazırda doğrudan sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde ise karşılıklı iletişim ve güven baz alınıyor. Bu alışverişler mesafeli satış sözleşmesi gibi herhangi bir düzenlemeye tabi olmadığı için güvenli görülmüyor. Ayrıca kayıt dışı olan bu satışlar herhangi bir vergilendirmeye tabi tutulmadığı gibi yaşanan olumsuzluklar tüketicilerin e-ticarete olan güvenini de sarsıyor." İHA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.