"40 yaşının üstündeyseniz ve sigara kullanıyorsanız" Dikkat!
Göğüs Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Ersin Şükrü Erden,Türkiye'de 40 yaş üstü her 5 kişiden birinin muzdarip olduğu hastalık hakkında önemli bilgiler paylaştı





"Tütün ve tütün mamulleri, başta sigara olmak üzere, nargile, puro, pipo ve son yıllarda kullanıma giren elektronik sigara da KOAH'a sebep olmaktadır"dedi.

" Bu hastalık sık görülen ciddi bir hastalık olmasına rağmen maalesef yeterince bilinmemektedir. Bu bakımdan bilinirliği arttırılması amacıyla kısaca GOLD ismiyle bildiğimiz KOAH'la mücadele açısından oluşturulan bir organizasyonu halk arasında bu hastalığını bilinirliğini arttırmak amacıyla ilan edilmiştir. KOAH, sık görülen bir hastalıktır. Ülkemiz için sıklığı açısından değerlendirecek olursak, 40 yaş üstü bireylerin neredeyse her 5'inden birinde KOAH mevcuttur"ifadelerini kullandı.
Covid-19 pandemisi yaşadığımız bugünlerde KOAH'lı hastalarımızdan özellikle isteğimiz, tedavilerini düzenli sürdürmelerini, enfeksiyonlara karşı standart hijyen önlemlerine özellikle dikkat etmeleri ve gerekli olunan koşullarda önlemleri alarak hastaneye hekimlerine başvurmalarını tavsiye ediyoruz" diye konuştu.









































































