ABD'de ön seçimi Ilhan Omar kazandı
ABD'de İsrail yanlısı bağışçıların seçimi kaybetmesi için binlerce dolarlık bağış toplamasına rağmen Temsilciler Meclisi üyesi Ilhan Omar, Demokratların Minnesota eyaletinde düzenlediği ön seçimin galibi oldu
AA





Seçim galibiyeti, aralarında Omar'ın da bulunduğu Temsilciler Meclisindeki Demokratlar içinde "The Squad" (takım) olarak bilinen "liberal-ilerici" gruptaki Cori Bush ve Jamaal Bowman'ın, Amerikan-İsrail Halkla İlişkiler Komitesinin (AIPAC) milyonlarca dolar harcaması nedeniyle ön seçimleri kaybetmesinin ardından geldi. Ilhan Omar, sonuçların belirlenmesinin ardından yaptığı açıklamada, 5 Kasım'daki başkanlık seçimlerinde, Demokratların adayı Kamala Harris ile yardımcısı olarak gösterdiği Tim Walz'ı desteklediğini belirtti. Omar, "Bu kampanya bana karşı şimdiye kadar bizzat şahit olduğum en çirkin, en iğrenç (kampanyalardan) biriydi. Bizi yenmek için gerçek Nazilerle işbirliği yapmaya hazır bir rakibimiz vardı" şeklinde konuştu. ABD'de yayın yapan haber sitesi The Intercept, "Don Samuels yanlısı siyonistler Omar'a karşı" isimli WhatsApp grubuna erişim sağlayarak, Omar'a karşı yürütülen kampanyada sadece 24 saat içinde yaklaşık 100 bin dolar toplandığına ilişkin ekran görüntüsünü paylaşmıştı.














































































