logo
24 HAZİRAN 2026

ABDden bir bölme itirafı daha

15.08.2015 00:00:00
Ortaya koyduğu Büyük Ortadoğu Projesi haritasıyla İslam ülkelerini bölmeyi amaçladığını asla gizlemeyen ABD'nin Dışişleri eski Bakanı Condoleezza Rice, BOP'un 22 İslam ülkesinin sınırlarının ve rejimlerinin değiştirilmesi projesi olduğunu itiraf etmişti.Bugünlerde bir "bölme" itirafı da ABD'nin üst düzey askeri yetkilisinden geldi.ABD Kara Kuvvetleri Komutanı Ray Odierno Pentagon'da düzenlenen veda basın toplantısında Irak'ta Şiiler ve Sünnilerin arasındaki uzlaşmanın giderek zorlaştığını ifade ederek, en iyi ve tek çözümün Irak'ın bölünmesi olacağını belirtti.Oiderno, 2008-2010 yılları arasında Irak'ta ABD'nin en üst düzey komutanıydı.Bu açıklamanın Bağdat'ta Şiilere ait bir pazaryerinde gerçekleşen ve IŞİD'in üstlendiği 80'e yakın kişinin öldüğü saldırıdan hemen sonra yapılması dikkat çekici?Her ne kadar bu niyet itirafının ardından ABD Dışişleri Bakanlığı "Bu kesinlikle bizim politikamız değil" açıklaması yapsa da askerlerin ifadelerinin net olduğu, siyasetçilerin ise gerçek niyetleri gizleme çabasıyla siyaset yaptıkları bir gerçek?ABD'nin 1991 yılında Körfez Harekatı'na başladığı zamandan bu yana niyeti zaten Irak'ı üç parçaya bölmekti. Bu gerçeği de, ABD bombalarının Irak'ın üzerinden yağmaya başladığı daha ilk günde Bağımsız Türkiye Partisi Genel Başkanı Prof: Dr. Haydar Baş ifade etmişti. Sayın Baş, o günlerde bunun bir adım sonrasını da öngörmüş ve Irak işgalinin asıl hedefinin Türkiye olduğunu belirtmişti. Neticede Irak'ın işgaliyle başlayan süreçte kuzey bölgesinde güçlenen Yahudi Barzani, bugün Suriye sürecinin bir benzerini büyük İsrail devleti kapsamında Türkiye'nin güneydoğusunda gerçekleştirmenin hesapları içindedir.Ve emin olun ki, dün nasıl, "biz Irak'ın toprak bütünlüğünden yanayız" diyen Batılılar, bugün en üst düzeyde, "Irak'ın bölünmesi en iyi ve tek çözümdür" açıklamaları yapıyorsa, aynı açıklamaları çok kısa bir zaman sonra Türkiye için de yapmaya başlayacaklardır.Gerçek şu ki, Irak'ta hedefledikleri Şii-Sünni çatışmasını bir türlü başaramamışlardır.Nasıl 1800'lü yıllarda İngilizler Humpher'ın hatıralarında ifade edildiği gibi bu çatışmayı başaramadılar da Vahhabilik mezhebi kurularak bunun üzerinden Hicaz Bölgesi'ni Osmanlı'dan koparma projesi hayata geçirildiyse, benzer bir şekilde CIA yapımı IŞİD denilen terör örgütü üzerinden şimdi de Irak bölünmeye çalışılmaktadır.Burada dikkat edilmesi gereken nokta, Irak'ın kuzeyini Yahudi Barzani'ye devrettikten sonra Irak'ın diğer bölgelerini rahat bırakmamalarıdır. Proje sadece Irak'ın kuzeyini kapsamıyor, tüm Irak'ı kapsıyor.Irak'ın kalan bölgesini de Şii ve Sünni devletçikler olarak ayırdıklarında artık İsrail'in karşısında Irak diye bir devlet iradesi kalmıyor. Bir de bu iki mezhep bazlı devletçiği bir biriyle kapıştırabilirse ?ki bunun için ellerinden geleni yapacaklardır- o zaman oturup, film izler gibi kadehleri ellerinde insanların birbirlerini kırmalarını seyredecekler.Türkiye için planlanan çok daha vahimdir. Hedeflenen 2-3 parça değil, çok parçadır.Dikkat ederseniz, her fırsatta Türkiye'de 36 etnik kökenin varlığından bahsediyorlar.Bunun anlamı, "Biz sizin sadece güneydoğunuzu kopartıp Yahudi Barzani'ye devretmeyeceğiz, aynı zamanda kalan diğer bölgelerinizi de 35 etnik unsura daha böleceğiz."Sadece etnik bölünme değil tabii ki, adamlar, mezhepsel, ideolojik her türlü bölünmeyi de masada tutuyorlar.Bir futbol maçında bile, bir meşin yuvarlık için birbirimize palalarla saldırmaya meyilli bizler, söyler misiniz böyle bir bölünme neticesinde halimiz nice olur?Türkiye kan gölüne dönmez mi?Prof. Dr. Haydar Baş'ın uyarılarını, "birlik ve beraberlik" mesajlarını, üniter yapı vurgusunu, bizleri bir ve beraber tutacak projelerini duymazdan, görmezden geldiniz işte sizi böyle bir gelecek bekliyor.BOP'ta misyon sahibi olan siyasileri Meclis'e soktunuz; şimdi bölünmeniz, değişik provokasyonlarla birbirinizi katletmeniz kaderiniz oldu.Irak'ta, Suriye'de, Afganistan'da yaşananlardan ibret almayanlar, yarın bir gün başkaları için ibretlik hale gelirler ve hızla millet olarak o hale geliyoruz.
 
Murat Çabas / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.