Akdeniz Meyve Sineği için üreticilere destek
Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin ‘Akdeniz Meyve Sineğine Karşı Biyoteknik Mücadelenin Yaygınlaştırılması Projesi’ ve ‘İyi Tarım Uygulamaları Projesi’ kapsamında 5 bin Akdeniz Meyve Sineği tuzağı Ege’nin narenciye merkezi Muğla’nın Ortaca ilçesinde gerçekleştirilen tören ile narenciye üreticilerine dağıtıldı
YENAL ARMAN





Ortaca Kaymakamı Meral Uçar ve Muğla İl Tarım ve Orman Müdürü Barış Saylak da Akdeniz Meyve Sineği Tuzak Dağıtım Törenine katıldı. Etkinlik kapsamında üreticilerin sorunları da masaya yatırıldı. Buradaki konuşmasında Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Akdeniz Meyve Sineğine Karşı Biyoteknik Mücadelenin Yaygınlaştırılması Projesinin iki yıldır Muğla'da yürütüldüğünü söyledi. Buradaki konuşmasında Başkan Uçak, "Özellikle mevsim normallerinin üzerinde seyreden bu hava koşullarında sinek popülasyonunda artış görülüyor ve bu tuzakları kullanmamızın önemi kat ve kat artıyor. Bunun dışında Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği olarak 3 yıldır üretim bölgelerinden numuneler alarak akredite laboratuvarlarda analize alıyoruz. Bu bölgeye de ayrı bir önem verdiğimizi belirtmek istiyorum. Bu yıl da sezon öncesi analizlerimizi yaptırarak İl müdürlüğümüz ile koordineli bir şekilde çalışmak istiyoruz. Özellikle portakal ve limonda Muğla ilimiz Türkiye üretiminde ön sıralarda yer alıyor. Ülkemiz de narenciye üretiminde dünya sıralamasında 8.sırada, ihracatında da 4.sırada bulunuyor. Bu yerimizi korumak ve daha iyi noktalara gelmek için Avrupa, Rusya gibi ülkelerin sıfır toleransının olduğu Akdeniz Meyve Sineğine karşı topyekün mücadele vermemiz gerekiyor. Eylül ayında limon ile başlayacak olan narenciye sezonumuzun bereketli ve hayırlı olmasını diliyorum" diye konuştu.











































































