Anket şirketlerine büyük baskı var
Gezici Araştırma şirketi Genel Müdürü Murat Gezici anket şirketleri üzerinde oy oranlarıyla oynanması için büyük bir baskı olduğunu söyledi
14.03.2014 00:00:00
Seçimlere yaklaşılırken anket şirketleri suskun ve yayınlanan sonuçlar çok çelişkili. Gezici Araştırma'dan Murat Gezici anket şirketleri üzerinde oy oranlarıyla oynanması için büyük bir baskı olduğunu söyledi. Gezici Araştırma Şirketi Genel Müdürü Murat Gezici yaptığı açıklamada, kamuoyu şirketleri üzerinde oy oranlarıyla oynamaları yönünde baskıların olduğunu savundu. Kendisine de bu yönde bir baskı olduğunu ileri süren Gezici, bu baskılara boyun eğen ve anket sonuçlarını istenildiği yönde değiştirip yayınlayan meslektaşları olduğunu ve bunların tarihe geçeceğini söyledi. Kamuoyu araştırma sektöründe 6-7 firmanın faaliyet gösterdiğini, ancak bunlardan sadece 1 ya da 2'sinin güvenilir olduğunu savunan Gezici, "Güvenilir olmayan araştırma şirketleri, son dönemde genel seçim anketleri yayınlıyorlar. Halbuki önümüzde bir yerel seçim var, dolayısıyla yerel seçim anketleri yayınlamaları gerekiyor. Kendilerine bu yönde bir baskı gelmesinden dolayı genel seçim anketi yayınlıyorlar" dedi. Bu şirketlerin amaçlarının AK Parti'nin oy oranını yüzde 45-47 ve 50 bandında göstermeye çalışarak, Türkiye'nin dinamiklerini, kanaat önderlerini ve işadamlarını etkilemek olduğunu ve kendilerine yapılan baskının anket çalışmalarında etkili olmadığını kaydeden Gezici, şunları söyledi: "Meslektaşlarımdan biri 'Ben deli miyim AKP'nin oyu düştü diyeyim ya da AKP'nin oyu yüzde 40-42'lere düştü diyeyim' diyor." Gezici, "üstelik bu meslektaşım aylar önce bana AK Parti'nin oyunun, benim araştırmamda olduğu gibi yüzde 40-42'lere düştüğünü ama bu araştırmayı yayınlamadığını ifade etti" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.