logo
23 AĞUSTOS 2025

Anlayışa varmak!

23.03.2018 00:00:00
Dışişleri Bakanımız Çavuşoğlu yeni bir fiil üretti, "anlayışa varmak" diye?
ABD'den Münbiç konusunda yapılan "anlaşmaya varmadık" açıklamasının ardından Çavuşoğlu şu ifadeleri kullandı: "Anlaşmaya vardık sözünü netliğe kavuşturmak gerekiyor. Bir anlayışa vardık diyoruz. Suriye'nin özellikle Münbiç ve Fırat'ın doğusunun huzura kavuşması. Anlayışa vardık, anlaşmaya vardık demedik. Basınımız öyle bir şey söylüyor ki. O zaman anlaşmaya vardıysak komisyon çalışmasını niye yapacağız."
Halbuki, Sayın Çavuşoğlu'nun önceki açıklaması hem içeride hem de dışarıda "anlaşmaya vardık" şeklinde anlaşılmıştı. 
Hatta bu sebeple ABD Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Heather Nauert basının karşısına çıkmış ve kendisine yöneltilen "Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu ABD ile Münbiç'in YPG'den temizlenmesi konusunda anlaştıklarını söyledi. Sizin de anlayışınız bu yönde mi?" sorusuna şu cevabı vermişti: "Bizim anlayışımız bu değil. Şu noktada Türk hükümetiyle pek çok görüşme yapıyoruz. Geçen hafta burada 1,5 gün süren toplantılar yapıldı. Hala Türkiye ile bir anlaşmaya varmak için çalışıyoruz."
ABD Sözcüsü'nün açıklamasına bakılırsa, herhangi bir anlaşmaya varılmadığı gibi, Çavuşoğlu'nun ifade ettiği gibi bir anlayışa da varılmadı. Çavuşoğlu, 14 Mart'ta yaptığı basın açıklamasında daha da ötesini söylemişti. ABD ile YPG'nin Menbiç'ten çekilmesini öngören bir plan üzerinde çalıştıklarını, bölgede güvenliğin Türk ve ABD askerleri tarafından sağlanacağını, YPG'nin Suriye'nin Münbiç kentinden çekilmesini öngören bir planın ele alınacağını, karara bağlanacak bir takvim uyarınca Washington ve Ankara'nın YPG'nin bölgeden çekilmesini ortaklaşa gözlemleyeceğini ifade etmişti.
Ama ABD Sözcüsü'nün açıklamasına bakılırsa, bırakın bunların görüşülmesini, bu noktada bir adım atılacağa da benzemiyor.
ABD, Münbiç konusunda hiçbir geri adım atmayacağına göre, Çavuşoğlu'nun "anlayışa vardık" ifadesini "ABD'nin dediği noktaya geldik" diye mi anlamamız gerekiyor?
Şu bir gerçek ki, FETÖ darbe girişimine destek vermesi, PKK/PYD'yi ortak kabul etmesi gibi yaptığı her türlü ihanete rağmen, mevcut bağımlılığımız nedeniyle ABD'yi bir İncirlik Üssü'nden bile çıkaramayan bizler, söyler misiniz Münbiç konusunda ABD'ye rağmen nasıl adım atacağız?
 Eğer ABD, Afrin konusunda bile göz yummasaydı, "Afrin bizim kapsama alanımız dışında" demeseydi, biz Afrin'e operasyon yapabilecek miydik?
Ekonomi değirmenini okyanus ötesinden taşınan suyla döndüren siyasilerimiz, cebimizdeki paranın bile Sayın Baş'ın ifade ettiği gibi doların tercümesi olduğu bir atmosferde söyler misiniz, ABD'ye rağmen nasıl bir adım atılabilir?
ABD'li yetkililer açık açık diyorlar ki, "Türk askeri bizim eğittiğimiz teröristlerle savaşıyor" diye? Yani bizim askerimizi şehit edenler ABD'nin eğitip donattığı paralı askerleri, teröristleri, tetikçileri? Washington'daki bir panelde konuşan Ortadoğu Enstitüsü'nde terörle mücadele uzmanı Charles Lister şunları söylüyor: "Türkiye'yle Amerika arasında dolaylı çatışma görüyoruz. Gerçek şu ki PKK'nın Suriye kolunu destekledik. Bunun Türkiye'nin çıkarlarını tehdit edeceğini görmezden geldik. Bu, Amerika'yı kısa ve uzun dönemde hileci bir duruma sokuyor. Bizim eğittiklerimiz ve silahlandırdıklarımız şimdi Türkiye'yle savaşıyor. Türkler'i sevelim ya da sevmeyelim alandaki gerçek bu. Bu bence çok önemli bir sorun olacak."
Daha ne desin? Yaklaşan seçimler öncesi Türk milleti önünde ABD'ye dayılanıp, "Ey Amerika!" deyip, perde arkasında ise "buyur" demek ve buna yönelik adımlar atmak, Türkiye'yi sağlıklı bir geleceğe götürür mü sizce?
Adamların parasıyla üretiyoruz, tüketiyoruz, petrol, doğalgaz, altın, bor gibi birçok starejik, değerli madenlerimizin ruhsatlarını adamlara vermişiz; adamlar sadece İncirlik'te değil, 40'ı aşkın üste, ülkemizin her köşesine yerleşmişler, değişik vesilelerle kozmik odalarımızdaki en mahrem devlet sırlarımızı bile ele geçirmişler ve daha niceleri? Üstelik siyasilerimiz üzerinde, Zarrab davalarıyla, başka mevzularla sürekli baskılar kuruyorlar.
Bu sebeple Mustafa Kemal Atatürk, İstiklal Mücadelesi için daha ilk yola çıktığı andan itibaren "tam bağımsızlık" diyordu, "Manda ve himaye kabul edilemez" prensibini yol haritası olarak belirlemişti.
Bugünün AKP'li Türkiyesi, dünün Atatürklü Türkiye'sinden çok farklı? Tam bağımsız karakterli bir lider ve tamamen milli olan bir Türkiye'den, her konuda ülkemiz üzerinde hesabı olan ülkelere bağımlı bir Türkiye'ye geçiş yaptık. Atatürk'le en sarp kayalıkları bile rahatlıkla tırmanıyorken, şimdi uçurumdan aşağı kendimizi salıvermiş vaziyetteyiz.
O yüzden Prof. Dr. Haydar Baş, "Mevcut poblemler, bu problemleri doğuran anlayışlarla çözülemez" diyor ve aynen Mustafa Kemal gibi "tam bağımsız bir duruş" ortaya koyuyor.
İllaki ABD'ye "Ey Amerika!" demeye gerek yok. Sen Sayın Baş'ın Milli Ekonomi Modeli'nde ifade ettiği gibi emek ve üretim karşılığı Milli Para'nı devreye koyarsan, üretimini tüketimini, dış ticaretini bu parayla yaparsan; tarımını, hayvancılığını, sanayini milleştirirsen; madenlerini devlet-millet ortaklığıyla işletirsen; senyorajla devletini güçlü bir devlet, askerini de dünyanın en güçlü ordusu haline getirirsen sana en fazla düşmanlık edenin bile bir anda seninle dost olmaya çalıştığını görürsün.
Bükemeyecekleri elini öpmek için sıraya dizilirler. O zaman düşmanlarınla senin koşullarında anlaşmaya varırsın, onların anlayışına varmazsın.
Mevcut durumumuz, dostlarımızı da düşman yapıyor, düşmanlarımıza cesaret veriyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Murat Çabas / diğer yazıları
İşte depremin büyüklüğü
Balıkesir yine sallandı
Üstelik bunu söyleyen Trump'ın partisinden bir milletvekili!
Yahudi lobisi ABD'yi köleleştirmiş!
Tarihin tanık olduğu en cani millet
Vahşiler Gazze'de soykırımı hızlandırdı
Markalı perakendede işler kesat
AVM'lerdeki mağazaların patronları krizde
Çok çarpıcı araştırma!
Almanya'da ayrımcılık her yerde
Tokyo yönetiminden ‘felaket senaryosu’ uyarısı
Yaşanacaklar yapay zekayla hazırlanan video ile anlatıldı
İsrail Batı Şeria'da 300 dönümlük arazideki ağaçları söktü
Ağaçlara bile tahammülleri yok!
"Gazze'deki katliamlar 60 yıl önce Kıbrıs'ta yaşandı"
Tatar, Karpaz Bölgesi'nde konuştu
Gelibolu'daki yangın büyük ölçüde kontrol altında
Tamamen kontrol için mücadele sürüyor
Kur Korumalı Mevduat sona erdi
Yenileme ve açılış yapılmayacak
Trump, Dünya Kupası’na da el attı
2026 Dünya Kupası kuraları Washington'da çekilecek
Sefer Karaahmetoğlu Beyoğlu Belediye Başkan Vekili seçildi
Dört tur süren seçimi CHP kazandı
‘Bizleri adam falan zannetmeyin’ demişti
Doğru söyleyeni kanaldan kovdular
BM raporlarına girdi
Gazze'deki kıtlık ilan edildi
KKTC'den tanınma çağrısı
'KKTC'nin tanınması da tartışılmalı'
İşte depremin büyüklüğü
Balıkesir yine sallandı
Üstelik bunu söyleyen Trump'ın partisinden bir milletvekili!
Yahudi lobisi ABD'yi köleleştirmiş!
Tarihin tanık olduğu en cani millet
Vahşiler Gazze'de soykırımı hızlandırdı
Markalı perakendede işler kesat
AVM'lerdeki mağazaların patronları krizde
Çok çarpıcı araştırma!
Almanya'da ayrımcılık her yerde
Tokyo yönetiminden ‘felaket senaryosu’ uyarısı
Yaşanacaklar yapay zekayla hazırlanan video ile anlatıldı
İsrail Batı Şeria'da 300 dönümlük arazideki ağaçları söktü
Ağaçlara bile tahammülleri yok!
"Gazze'deki katliamlar 60 yıl önce Kıbrıs'ta yaşandı"
Tatar, Karpaz Bölgesi'nde konuştu
Gelibolu'daki yangın büyük ölçüde kontrol altında
Tamamen kontrol için mücadele sürüyor
Kur Korumalı Mevduat sona erdi
Yenileme ve açılış yapılmayacak
Trump, Dünya Kupası’na da el attı
2026 Dünya Kupası kuraları Washington'da çekilecek
Sefer Karaahmetoğlu Beyoğlu Belediye Başkan Vekili seçildi
Dört tur süren seçimi CHP kazandı
‘Bizleri adam falan zannetmeyin’ demişti
Doğru söyleyeni kanaldan kovdular
BM raporlarına girdi
Gazze'deki kıtlık ilan edildi
KKTC'den tanınma çağrısı
'KKTC'nin tanınması da tartışılmalı'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.