Manevra ve yol tutuşunda riskler taşıyor
Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı tarafından nakliye yapan araç sürücülerine dağıtılmak üzere hazırlatılan broşürde, aşırı yüklemenin aracın direksiyon, manevra ve yol tutuşunda bazı riskler taşıdığına dikkat çekiliyor. Yük taşımak amacıyla üretilen kamyon, kamyonet ve çekici türü araçların aktarma organları, servis frenleri ve direksiyon sistemlerinin, taşıyacağı toplam yüke göre tasarlandığı belirtilen broşürde, aşırı yükün bu fonksiyonlara zarar verdiği kaydediliyor.
Yasal taşıma sınırını aşmayın!
Aşırı yüklemenin aracın ekonomik ömrünü kısalttığı, daha çok bakım ve onarım gerektirdiği vurgulanan broşürde, şu uyarılara yer veriliyor:
"Bir kamyona yasal taşıma sınırının yüzde 10'u oranında fazla yük alınması, yakıt sarfiyatını yüzde 6 artırmakta. Fazla yük, uyguladığı basıncın etkisiyle taşıtın makas ve amortisör sistemleri kadar lastiklerinin de kullanım ömrünü azaltmaktadır. Aşırı yük, iniş eğimli yollarda servis freninin sık sık devreye alınmasına neden olacak, bu da fren balatalarının sıkça değiştirilmesini zorunlu kılacaktır." Broşürde, güvenli bir yükleme için kapasitenin aşılmamasına, yükün dengeli konulup iyi bağlanmasına, aynalardan sürekli kontrol edilmesine özen gösterilmesi gerektiği belirtiliyor.
Sürücü tarafından kontrol edilemiyor
Kayseri Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürü Başkomiser İzzet Sezerkan, yaptığı açıklamada, nakliyecilerin, bir seferde daha fazla yük taşımakla ekonomik kazanç elde ettiklerine inandıklarını belirterek, bu düşüncenin yanlış olduğunu kaydetti. Aşırı yükün araca vereceği zararı nakliyecilerin gözardı ettiğine dikkati çeken Sezerkan, şunları söyledi: "Nakliyeci, fazla yük taşıdığı için elde edeceği kazancını, aracının yıpranan aksamlarına harcıyor. Kontrollerde aşırı yükleme yaptığı belirlenen araçların sürücülerine 83 milyon, yüklettiren firmaya da 838 milyon lira ceza veriliyor. Bu hususlar gözönüne alındığında nakliyecilerimiz boşa kürek çekmiş oluyor." Sezerkan, seyir halindeki aşırı yükleme yapılan araçların sürücü tarafından kontrolünün güç olduğunu anımsatarak, nakliyecilerden diğer araçların güvenliğini tehlikeye düşürmemelerini istedi.
Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı tarafından nakliye yapan araç sürücülerine dağıtılmak üzere hazırlatılan broşürde, aşırı yüklemenin aracın direksiyon, manevra ve yol tutuşunda bazı riskler taşıdığına dikkat çekiliyor. Yük taşımak amacıyla üretilen kamyon, kamyonet ve çekici türü araçların aktarma organları, servis frenleri ve direksiyon sistemlerinin, taşıyacağı toplam yüke göre tasarlandığı belirtilen broşürde, aşırı yükün bu fonksiyonlara zarar verdiği kaydediliyor.
Yasal taşıma sınırını aşmayın!
Aşırı yüklemenin aracın ekonomik ömrünü kısalttığı, daha çok bakım ve onarım gerektirdiği vurgulanan broşürde, şu uyarılara yer veriliyor:
"Bir kamyona yasal taşıma sınırının yüzde 10'u oranında fazla yük alınması, yakıt sarfiyatını yüzde 6 artırmakta. Fazla yük, uyguladığı basıncın etkisiyle taşıtın makas ve amortisör sistemleri kadar lastiklerinin de kullanım ömrünü azaltmaktadır. Aşırı yük, iniş eğimli yollarda servis freninin sık sık devreye alınmasına neden olacak, bu da fren balatalarının sıkça değiştirilmesini zorunlu kılacaktır." Broşürde, güvenli bir yükleme için kapasitenin aşılmamasına, yükün dengeli konulup iyi bağlanmasına, aynalardan sürekli kontrol edilmesine özen gösterilmesi gerektiği belirtiliyor.
Sürücü tarafından kontrol edilemiyor
Kayseri Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürü Başkomiser İzzet Sezerkan, yaptığı açıklamada, nakliyecilerin, bir seferde daha fazla yük taşımakla ekonomik kazanç elde ettiklerine inandıklarını belirterek, bu düşüncenin yanlış olduğunu kaydetti. Aşırı yükün araca vereceği zararı nakliyecilerin gözardı ettiğine dikkati çeken Sezerkan, şunları söyledi: "Nakliyeci, fazla yük taşıdığı için elde edeceği kazancını, aracının yıpranan aksamlarına harcıyor. Kontrollerde aşırı yükleme yaptığı belirlenen araçların sürücülerine 83 milyon, yüklettiren firmaya da 838 milyon lira ceza veriliyor. Bu hususlar gözönüne alındığında nakliyecilerimiz boşa kürek çekmiş oluyor." Sezerkan, seyir halindeki aşırı yükleme yapılan araçların sürücü tarafından kontrolünün güç olduğunu anımsatarak, nakliyecilerden diğer araçların güvenliğini tehlikeye düşürmemelerini istedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.