Avrupa'dan Türkiye'nin ihracatına ağır darbe
Schengen vizesi aslanın midesinde... Avrupa ülkeleri sıradan vatandaşlarımıza vizeyi koklatmıyor bile. İş adamlarına vizeyi ise gıdım gıdım, o da kısa süreli veriyor. Ancak bir kesim var k, ihracatın merkezinde yer alıyorlar: tır sürücüleri. Avrupa onlara da vize vermiyor.
09.04.2024 19:00:00 / Güncelleme: 09.04.2024 19:04:10
AHMET TURAN YİĞİT
AHMET TURAN YİĞİT





Uluslararası taşımacılık sektörünü uzun süredir olumsuz etkileyen vize sorunu derinleşerek devam ediyor. Schengen vizesi temininde sorun yaşayan uluslararası tır şoförlerine iş insanları da eklendi. Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Başkanı Bilgehan Engin, Türkiye'nin dış ticaretini olumsuz etkileyen vize süreçlerindeki sorunların çözülmesi için gerekli adımların ivedilikle atılmasını talep etti. Engin, şunları söyledi: "Bugün gelinen noktada karayolu taşımacılığının küresel boyutta en önemli sorunlarından biri olan şoför eksikliğinin yanına vize alımında yaşanan sorunların eklenmesi sektöre ciddi zarar vermektedir. Schengen vizesi süreçlerinde yaşanan sorunlar, Türk taşımacılık şirketlerinin uluslararası arenada rekabet gücünü düşürüyor ve pazar payını da azaltıyor. Kaldı ki bu sorun sadece Türkiye'nin Avrupa'ya yapacağı taşımalar için engel teşkil etmemekte aynı zamanda karayolu ağıyla erişebilen coğrafyalar ile yapılan ticarete de zarar vermektedir. Mal ticaretinin ve lojistik sektörünün temel unsuru olan karayolu taşımacılığında yaşanan vize sorununun bertaraf edilmesi için atılacak adımlar aciliyet arz etmektedir. Lojistik sektörü temsilcileri olarak sorununun ivedilikle çözülmesi konusunda girişim ve çalışmaların yapılmasını talep ediyoruz."
Başvurular rafta kalıyor!
Türkiye'nin jeopolitik konumunu vurgulayan UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Karayolu Çalışma Grubu Başkanı Cumhur Erzurumluoğlu, "Vize sorunu birbirleri için önemli ticari partnerler olan AB ve Türkiye arasında karayolu ile mal akışı önünde bir engel olarak durmaya devam ediyor ve bu sorun gittikçe büyüyor" dedi. Vize başvurularında öngörülmesi imkansız süreçlerin söz konusu olmaya başladığını belirten Erzurumluoğlu, "Birçok Schengen ülkesinin başvuruları kapalı ve ne zaman açılacağına dair bilgi verilmiyor. Açılan başvurular kısa zaman içinde doluyor. Vize başvurularının ne zaman sonuçlanacağını öngörmek de mümkün değil. Bir ayı bulan değerlendirme süreçleri uluslararası karayolu taşımacılık sektörünü zora sokuyor. Haftalarca süren değerlendirme sonucunda şoförlere kısa süreli vizeler veriliyor" şeklinde konuştu. UTİKAD'ın sorunun takipçisi olacağını belirten Cumhur Erzurumluoğlu, "Karayolu taşımacılığının asli unsuru olan şoförlerin yaşadığı sorun doğrudan doğruya ihracatçımızın rekabetçi gücünü olumsuz etkiliyor. Malların serbest dolaşımını öngören Gümrük Birliği şoförlerin de serbest dolaşımını mümkün kılmalıdır" açıklamasında bulundu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.