Avrupalı turistin 2. adresi Türkiye
TUYED'in yaptığı ‘Turizm Trendleri Araştırması', 2013'te, tatilini Avrupa'da geçirmek isteyen turistlerin tercih edeceği ilk 5 ülke arasında Türkiye'nin ikinci sırada yer alacağını ortaya koydu
31.12.2012 00:00:00
HABER MERKEZİ
Turizm Gazeteci ve Yazarları Derneği (TUYED) Başkanı Kerem Köfteoğlu, seyahat uzmanları arasında yapılan bir anketle 2013'te tatilini Avrupa'da geçirmek isteyecek gezginlerin en fazla tercih edeceği 5 ülkenin belirlendiğini, buna göre tercihte Hırvatistan ilk, Türkiye'nin ise ikinci sırada yer aldığını söyledi. Köfteoğlu, Avrupa'da tercih edilecek diğer ülkelerin de Çek Cumhuriyeti, Portekiz ve İzlanda olacağını kaydetti.
Köfteoğlu, TUYED Ar-Ge Birimi'nin gezi ve tur bilgileri veren dünyaca ünlü kurum ve kuruluşların yayınlarını tarayarak, “2013'nin başlıca 11 turizm trendi”ni belirlediğini belirterek, şu bilgileri verdi: “Anketler, 2013'te tatilcilerin Pasifik bölgesinde en fazla tercih edeceği turistik merkezlerin Yeni Zelanda, Fiji, Tahiti, Bora Bora ve Avustralya olacağını söylüyor. Güney Asya'da ise Vietnam, Endonezya, Myanmar, Kamboçya ve Malezya en fazla tercih edilecek ülkeleri oluştururken, anketler Orta Amerika'daki tercihin Ekvador, Galapagos Adaları, Panama, Peru, Breziyla ve Arjantin'den yana kullanılacağını gösteriyor.”
İç turizm bölgesel merkezli büyüyecek
TUYED Ar-Ge Birimi'nin yaptığı araştırmalara göre, 2013'te moda olacak turizm ve seyahat türleri şöyle: Dünyada iç turizm hareketleri başta Asya ülkeleri arasında olmak üzere bölgesel merkezli gelişip daha da büyüyecek. İç turizm ekonomik krizlerden dolayı talep görecek. Talepler, kültürel yönleri ağır basan girişimleri hızlandıracak. Türkiye'de ise erken açıklanan ‘erken rezervasyon' kampanyaları iç turizmin hareketlenmesine yol açacak.
Turistler arasında ucuz havayolu ile yolculuk edip, 5 yıldızlı otelde kalma istekleri yaygınlık kazanacak. Özellikle her şeyi bir anda talep eden ve ‘yeni turist tipi' diye tanımlanan kesim, ürün ve hizmeti ‘karıştır-eşleştir' yöntemiyle birleştirip satın alacak.
Tipik bir tatilci, tatile gideceği yeri belirlemeden önce 22 web sitesini ziyaret ediyor. Dünyada sık yolculuk eden bir kitle var. Bunlar, nüfusun geri kalan kısmına göre mobil cihazları daha fazla kullanıyor. Bu kitle, yolculuk planını, tatil rezervasyonu ve uçuşlarını ayarlarken mutlak surette mobil cihazlar üzerinden yapacağından mobil cihaz kullanımı artacak.
Asya mutfağı yaygınlaşacak
Daha fazla gezmeye başlayan Çinli ve Hintli turistlerin, gittikleri ülkelerde kendi mutfaklarını da görmek istemeleri Asya mutfağını öne çıkaracak. Eskiden otellerde ‘fantezi' gibi duran Asya mutfağı yaygınlaşacak. Oteller restoranlarından aşçılarına kadar birçok düzenlemeyi bu talebe göre yapacak.
Bir zamanlar ABD yönetimi tarafından ‘yasak topraklar' olarak gösterilen Myanmar, Kuzey Kore, Küba, Kamboçya ve Libya'nın cazibesi artacak.
Turizm Gazeteci ve Yazarları Derneği (TUYED) Başkanı Kerem Köfteoğlu, seyahat uzmanları arasında yapılan bir anketle 2013'te tatilini Avrupa'da geçirmek isteyecek gezginlerin en fazla tercih edeceği 5 ülkenin belirlendiğini, buna göre tercihte Hırvatistan ilk, Türkiye'nin ise ikinci sırada yer aldığını söyledi. Köfteoğlu, Avrupa'da tercih edilecek diğer ülkelerin de Çek Cumhuriyeti, Portekiz ve İzlanda olacağını kaydetti.
Köfteoğlu, TUYED Ar-Ge Birimi'nin gezi ve tur bilgileri veren dünyaca ünlü kurum ve kuruluşların yayınlarını tarayarak, “2013'nin başlıca 11 turizm trendi”ni belirlediğini belirterek, şu bilgileri verdi: “Anketler, 2013'te tatilcilerin Pasifik bölgesinde en fazla tercih edeceği turistik merkezlerin Yeni Zelanda, Fiji, Tahiti, Bora Bora ve Avustralya olacağını söylüyor. Güney Asya'da ise Vietnam, Endonezya, Myanmar, Kamboçya ve Malezya en fazla tercih edilecek ülkeleri oluştururken, anketler Orta Amerika'daki tercihin Ekvador, Galapagos Adaları, Panama, Peru, Breziyla ve Arjantin'den yana kullanılacağını gösteriyor.”
İç turizm bölgesel merkezli büyüyecek
TUYED Ar-Ge Birimi'nin yaptığı araştırmalara göre, 2013'te moda olacak turizm ve seyahat türleri şöyle: Dünyada iç turizm hareketleri başta Asya ülkeleri arasında olmak üzere bölgesel merkezli gelişip daha da büyüyecek. İç turizm ekonomik krizlerden dolayı talep görecek. Talepler, kültürel yönleri ağır basan girişimleri hızlandıracak. Türkiye'de ise erken açıklanan ‘erken rezervasyon' kampanyaları iç turizmin hareketlenmesine yol açacak.
Turistler arasında ucuz havayolu ile yolculuk edip, 5 yıldızlı otelde kalma istekleri yaygınlık kazanacak. Özellikle her şeyi bir anda talep eden ve ‘yeni turist tipi' diye tanımlanan kesim, ürün ve hizmeti ‘karıştır-eşleştir' yöntemiyle birleştirip satın alacak.
Tipik bir tatilci, tatile gideceği yeri belirlemeden önce 22 web sitesini ziyaret ediyor. Dünyada sık yolculuk eden bir kitle var. Bunlar, nüfusun geri kalan kısmına göre mobil cihazları daha fazla kullanıyor. Bu kitle, yolculuk planını, tatil rezervasyonu ve uçuşlarını ayarlarken mutlak surette mobil cihazlar üzerinden yapacağından mobil cihaz kullanımı artacak.
Asya mutfağı yaygınlaşacak
Daha fazla gezmeye başlayan Çinli ve Hintli turistlerin, gittikleri ülkelerde kendi mutfaklarını da görmek istemeleri Asya mutfağını öne çıkaracak. Eskiden otellerde ‘fantezi' gibi duran Asya mutfağı yaygınlaşacak. Oteller restoranlarından aşçılarına kadar birçok düzenlemeyi bu talebe göre yapacak.
Bir zamanlar ABD yönetimi tarafından ‘yasak topraklar' olarak gösterilen Myanmar, Kuzey Kore, Küba, Kamboçya ve Libya'nın cazibesi artacak.