Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde, başarılı öğrencilerin taktiklerini tespit etmek amacıyla yapılan araştırmalar, başarıda en önemli şartın "öğrenmeyi öğrenebilmek" olduğunu gösteriyor.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Oğuz Kutlu, Türkiye'de, eğitim başarısındaki en önemli sorunun, ezberciliğe dayalı sistem ve çocukların okuldaki durumlarının sadece aldıkları notlarla ölçülmesi olduğunu söyledi.
Kutlu, Türkiye'de ve yurtdışında, başarılı olan öğrencilerin uyguladıkları taktikleri tespit etmek amacıyla yapılan bilimsel araştırmaları değerlendirdiğini ve tüm öğrencilerin ortak noktasının "12 altın ilkede" toplandığını bildirdi. Kutlu, bunlardan en önemlisinin "öğrenmeyi öğrenmesini bilmek" olduğunu kaydetti. Kutlu, tüm başarılı öğrencilerin, bilinçli ya da bilinçsiz olarak okul ve öğrenme süreçleriyle ilgili değerlendirmeleri sonucunda 12 inanç veya ilkeyi geliştirdiklerinin tespit edildiğini belirtti.
Öğrencilerin, altın kuralları şöyle:
İşte altın ilkler
* Öğretimde, hiç kimse bir konuyu kendi kendime öğrenmem kadar etkili olamaz.
* Sadece öğretmeni dinlemek ve verdiği ödevleri yapmakla asla üst düzeyde başarılı olamam.
* Başarı derecesi, sadece öğretmenlerimin duygu ve düşüncelerine dayanan kişisel fikirlerdir.
* Okuduklarımın veya çözdüğüm soruların tümü aynı derecede önemli değildir.
* Hata yapmak; öğrenmem ve gelişmem için ödediğim ücrettir.
* Bir sorunun asıl amacı düşünmeyi teşvik etmektir, sadece cevaplayıp geçmek değil.
* Kişinin kendi kendisine öğrenmesinde bazı şeyler zor, usandırıcı veya ürkütücü olabilir. Ancak, hiçbir şey onun kadar yapılmaya değer ve güç verici olamaz.
* Konular daima ilginç ve ilişkili olmayabilir. Ancak, öğrenmede aktif olmak, pasif kalarak sıkılmam veya öğrenmede başarısızlık yaşamamdan çok daha iyidir.
* Okul sadece bir oyun gibidir, ancak çok önemli bir oyun.
* Okulda kendi kendime düşünmeyi öğrenirim, sadece kitaplarda ne yazıldığını veya öğretmenin ne dediğini değil.
* Okul, ancak tutum veya yöntemlerimin ne kadar iyi olduğunu yansıtabilir, yeteneklerimi değil.
* Okulda sadece başkalarının takdirini kazanmak veya iyi notlar almak için çalışırsam, öğrenim sırasındaki mutluluğumu kaybeder ve kendime olan saygımı, kontrolüm dışındaki şeylere bağlamış olurum.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Oğuz Kutlu, Türkiye'de, eğitim başarısındaki en önemli sorunun, ezberciliğe dayalı sistem ve çocukların okuldaki durumlarının sadece aldıkları notlarla ölçülmesi olduğunu söyledi.
Kutlu, Türkiye'de ve yurtdışında, başarılı olan öğrencilerin uyguladıkları taktikleri tespit etmek amacıyla yapılan bilimsel araştırmaları değerlendirdiğini ve tüm öğrencilerin ortak noktasının "12 altın ilkede" toplandığını bildirdi. Kutlu, bunlardan en önemlisinin "öğrenmeyi öğrenmesini bilmek" olduğunu kaydetti. Kutlu, tüm başarılı öğrencilerin, bilinçli ya da bilinçsiz olarak okul ve öğrenme süreçleriyle ilgili değerlendirmeleri sonucunda 12 inanç veya ilkeyi geliştirdiklerinin tespit edildiğini belirtti.
Öğrencilerin, altın kuralları şöyle:
İşte altın ilkler
* Öğretimde, hiç kimse bir konuyu kendi kendime öğrenmem kadar etkili olamaz.
* Sadece öğretmeni dinlemek ve verdiği ödevleri yapmakla asla üst düzeyde başarılı olamam.
* Başarı derecesi, sadece öğretmenlerimin duygu ve düşüncelerine dayanan kişisel fikirlerdir.
* Okuduklarımın veya çözdüğüm soruların tümü aynı derecede önemli değildir.
* Hata yapmak; öğrenmem ve gelişmem için ödediğim ücrettir.
* Bir sorunun asıl amacı düşünmeyi teşvik etmektir, sadece cevaplayıp geçmek değil.
* Kişinin kendi kendisine öğrenmesinde bazı şeyler zor, usandırıcı veya ürkütücü olabilir. Ancak, hiçbir şey onun kadar yapılmaya değer ve güç verici olamaz.
* Konular daima ilginç ve ilişkili olmayabilir. Ancak, öğrenmede aktif olmak, pasif kalarak sıkılmam veya öğrenmede başarısızlık yaşamamdan çok daha iyidir.
* Okul sadece bir oyun gibidir, ancak çok önemli bir oyun.
* Okulda kendi kendime düşünmeyi öğrenirim, sadece kitaplarda ne yazıldığını veya öğretmenin ne dediğini değil.
* Okul, ancak tutum veya yöntemlerimin ne kadar iyi olduğunu yansıtabilir, yeteneklerimi değil.
* Okulda sadece başkalarının takdirini kazanmak veya iyi notlar almak için çalışırsam, öğrenim sırasındaki mutluluğumu kaybeder ve kendime olan saygımı, kontrolüm dışındaki şeylere bağlamış olurum.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.