Cumhuriyet mitingleri ve 22 Temmuz 2007 tarihinde yapılacak milletvekili genel seçimleri, bayrak piyasasına doping etkisi yaptı
İstanbul, Ankara, İzmir, Çanakkale, Manisa ve Balıkesir'de gerçekleştirilen Cumhuriyet mitingleri dolayısıyla 2007 için öngörülen satış rakamlarını yılın ilk 4,5 ayında yakalayan bayrak üreticileri, şimdi de seçimlere hazırlanıyor. Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği Genel Koordinatörü Elif İçbilen, dünyanın her yerinde bayrak ve flamanın bir birliğin, milletin ve takımın simgesi olduğunu belirterek, özel günlerde ve bayramlarda bayrak ve flama satışlarının arttığını söyledi.İçbilen, bayrak ve flama satışlarının bu yılın ilk 4,5 ayında "inanılmaz" derecede artış gösterdiğini ifade ederek, "Cumhuriyet mitingleri dolayısıyla 2007 için öngörülen satış rakamları bu süre içinde aşıldı. Firmaların üretim kapasiteleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50'yi geçti" dedi. Sektördeki kayıt dışılığa da dikkat çeken İçbilen, "Bazı firmalar, maliyet açısından daha uygun bulduğu için merdiven altı üretim yapan, ihtisas sahibi olmayan firmalara yöneldi. Merdiven altı firmaların da bu dönemdeki karı yüzde 100-200'leri buldu" diye konuştu. Elif İçbilen, seçimler dolayısıyla siyasi partilerden bayrak ve flama siparişi almaya başladıklarını ifade ederek, kayıt içinde çalışan firmaların miting ve seçim ihtiyacını bir arada karşılayabildiğini, "haksız yere gelir elde eden" merdiven altı üretim yapanların ise sıkıntı çektiğini savundu.Stoklar tükendiGünay Bayrak'ın sahibi Önder Günay da son yapılan 3-4 mitingde 1,5 milyon adet bayrak satıldığını, bunların 50-70 santim, 70-100 santim ebatında sopalı bayraklar olduğunu belirterek, "Dolayısıyla bu ebatlarda bütün bayrakçı arkadaşların stokları tükendi" dedi. Stokların tükenmesi ile imalatçılar olarak aynı ebatlarda tekrar üretime geçtiklerini ifade eden Günay, son mitinglerle bayrak satışlarının normal zamana göre 200 kat artış gösterdiğini, iki katı fazla üretim yapmak zorunda kaldıklarını kaydetti.
İstanbul, Ankara, İzmir, Çanakkale, Manisa ve Balıkesir'de gerçekleştirilen Cumhuriyet mitingleri dolayısıyla 2007 için öngörülen satış rakamlarını yılın ilk 4,5 ayında yakalayan bayrak üreticileri, şimdi de seçimlere hazırlanıyor. Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği Genel Koordinatörü Elif İçbilen, dünyanın her yerinde bayrak ve flamanın bir birliğin, milletin ve takımın simgesi olduğunu belirterek, özel günlerde ve bayramlarda bayrak ve flama satışlarının arttığını söyledi.İçbilen, bayrak ve flama satışlarının bu yılın ilk 4,5 ayında "inanılmaz" derecede artış gösterdiğini ifade ederek, "Cumhuriyet mitingleri dolayısıyla 2007 için öngörülen satış rakamları bu süre içinde aşıldı. Firmaların üretim kapasiteleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50'yi geçti" dedi. Sektördeki kayıt dışılığa da dikkat çeken İçbilen, "Bazı firmalar, maliyet açısından daha uygun bulduğu için merdiven altı üretim yapan, ihtisas sahibi olmayan firmalara yöneldi. Merdiven altı firmaların da bu dönemdeki karı yüzde 100-200'leri buldu" diye konuştu. Elif İçbilen, seçimler dolayısıyla siyasi partilerden bayrak ve flama siparişi almaya başladıklarını ifade ederek, kayıt içinde çalışan firmaların miting ve seçim ihtiyacını bir arada karşılayabildiğini, "haksız yere gelir elde eden" merdiven altı üretim yapanların ise sıkıntı çektiğini savundu.Stoklar tükendiGünay Bayrak'ın sahibi Önder Günay da son yapılan 3-4 mitingde 1,5 milyon adet bayrak satıldığını, bunların 50-70 santim, 70-100 santim ebatında sopalı bayraklar olduğunu belirterek, "Dolayısıyla bu ebatlarda bütün bayrakçı arkadaşların stokları tükendi" dedi. Stokların tükenmesi ile imalatçılar olarak aynı ebatlarda tekrar üretime geçtiklerini ifade eden Günay, son mitinglerle bayrak satışlarının normal zamana göre 200 kat artış gösterdiğini, iki katı fazla üretim yapmak zorunda kaldıklarını kaydetti.