logo
27 MAYIS 2024

Boeing 737 satışları çakıldı

Boeing şirketi, yılın ilk çeyreğinde 89 adet 737 model uçak siparişini teslim ederken, ikinci çeyrekte bu sayı 24’e düştü. Düşüşte geçen yıl ve bu yıl iki Boeing 737 Max uçağının üretim hatası nedeniyle düşmesi etkili oldu

10.07.2019 00:00:00
Boeing 737 satışları çakıldı
Boeing 737 satışları çakıldı

Boeing şirketinin, 737 model uçaklarının satışlarında yılın ikinci çeyreğinde (Nisan-Haziran dönemi) ilk çeyreğine göre ciddi düşüş yaşandığı ortaya çıktı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, bu yılın ikinci çeyreğinde 24 adet 737 model uçak siparişi tamamlanarak teslim edildi. Yılın ilk çeyreğinde 89 adet 737 model uçak teslim eden şirket, bu model uçakların satışında yüzde 73 oranında düşüş kaydetti. Boeing şirketi, önceki gün Suudi Arabistan'a ait düşük bütçeli havayolu şirketi Flyadeal'in 5.9 milyar dolarlık 30 adet Boeing 737 Max siparişi ön anlaşmasını iptal ettiğini duyurmuştu. Flyadeal, Airbus şirketinden 30 adet A320 model uçak sipariş etmişti. Boeing'in tarihinde daha önce hiçbir müşterisi, bu kadar yüksek sayıda siparişini iptal edip Airbus'a yönelmemişti. Diğer yandan Paris Havacılık Fuarı'nda İngiltere ve İspanya'ya ait havayolu şirketleri 200 adet 737 Max modeli almayı istediklerini açıklamıştı. Halen 4 bin 500 tamamlanmamış 737 Max siparişi bulunan Boeing'in müşterilerinin çoğu, siparişlerini iptal edecekleri yönünde açıklamada bulunmadı.

Boeing 737 Max krizi 

Etiyopya Hava Yolları'na ait Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağı, 10 Mart'ta Addis Ababa'dan Kenya'nın başkenti Nairobi'ye gitmek için havalandıktan kısa süre sonra düşmüş, uçaktaki 157 kişi hayatını kaybetmişti.  Endonezya'da ise Lion Hava Yollarına ait "JT 610" sefer sayılı Boeing 737 Max 8 tipi uçak, 29 Ekim 2018'de, Cakarta'dan Sumatra Adası'ndaki Pangkal Pinang şehrine gitmek üzere havalandıktan kısa süre sonra denize çakılmıştı. 189 kişinin öldüğü kaza, bu tip uçakların ilk kazası olarak tarihe geçmişti. Etiyopya'daki kazanın ardından Türkiye, Çin, Etiyopya, İngiltere, Almanya, Fransa, Hollanda ve Avusturya'nın da aralarında bulunduğu birçok ülke, "Boeing 737 Max" tipi uçakların operasyonlarını geçici olarak durdurmuş ve hava sahalarını bu uçuşlara kapatmıştı. Her iki kazada da 737 Max tipi uçaklarda, hücum açısı sensörleri arasındaki veri uyuşmazlığının ve "Manevra Karakteristiği Takviye Sistemi" (MCAS) adı verilen kontrol sisteminin otomatik devreye girmesinin etkili olduğu belirtilmişti. Boeing, 737 Max tipi uçakların hücum açısı sensörlerinin MCAS yazılımına yanlış veri sağlaması durumunda, ek güvenlik katmanları sağlayacak güncelleme yapacağını duyurmuştu. Güncellemenin Ağustos ayında tamamlanması bekleniyor ancak çok sayıda yolcu 6 ay boyunca bu uçaklarda uçmayacağını şimdiden ilan etmiş durumda.

EKONOMİ SERVİSİ

Filistin'den Refah'taki vahşete tepki
Tüm sınırları aşan bir katliam
İsrail, Refah'ta sivillerin kaldığı çadır kenti vurdu
En az 40 Filistinli hayatını kaybetti
Türbülansın yaşandığı yer ilginç
8 kişi hastanelik oldu
Bir sezon böyle geride kaldı
Gerilim, stres ve kaos hiç bitmedi
Süper Lig'in kralı Galatasaray
Aslan Konya'da 24. şampiyonluğuna ulaştı
Mersin'de yolcu otobüsünün karıştığı zincirleme kaza
10 kişi öldü, 39 yaralı var
Emeklilere 15 maddelik söz verdi
Hakkınızı söke söke alacağım!
Barışma toplantısında 3 kişi hayatını kaybetmişti
'Bizi pusuya düşürdüler'
Pahalılığın nedenini daha net görecekler
Askıda gözlük kampanyası!
Dışarı çıkmadan hava durumuna bakın
Bazı iller için sağanak uyarısı
Üniversiteli Aslıhan'ı bıçaklayan saldırgan aranıyor
Görüntü var fail yok
Karpuzu iade etmek istedi, elde bıçakla itiraz etti
Vatandaşa kelek!
Özgür Demirtaş'tan felaket senaryosu
'Maalesef size iyi haber veremiyorum'
Lunaparkta yangın faciası
9'u çocuk 27 kişi hayatını kaybetti
20 yıl önce kaybolan evladından haber bekliyor
'Ölü veya diri bulunmasını istiyorum'
Filistin'den Refah'taki vahşete tepki
Tüm sınırları aşan bir katliam
İsrail, Refah'ta sivillerin kaldığı çadır kenti vurdu
En az 40 Filistinli hayatını kaybetti
Türbülansın yaşandığı yer ilginç
8 kişi hastanelik oldu
Bir sezon böyle geride kaldı
Gerilim, stres ve kaos hiç bitmedi
Süper Lig'in kralı Galatasaray
Aslan Konya'da 24. şampiyonluğuna ulaştı
Mersin'de yolcu otobüsünün karıştığı zincirleme kaza
10 kişi öldü, 39 yaralı var
Emeklilere 15 maddelik söz verdi
Hakkınızı söke söke alacağım!
Barışma toplantısında 3 kişi hayatını kaybetmişti
'Bizi pusuya düşürdüler'
Pahalılığın nedenini daha net görecekler
Askıda gözlük kampanyası!
Dışarı çıkmadan hava durumuna bakın
Bazı iller için sağanak uyarısı
Üniversiteli Aslıhan'ı bıçaklayan saldırgan aranıyor
Görüntü var fail yok
Karpuzu iade etmek istedi, elde bıçakla itiraz etti
Vatandaşa kelek!
Özgür Demirtaş'tan felaket senaryosu
'Maalesef size iyi haber veremiyorum'
Lunaparkta yangın faciası
9'u çocuk 27 kişi hayatını kaybetti
20 yıl önce kaybolan evladından haber bekliyor
'Ölü veya diri bulunmasını istiyorum'

Büyükçekmece açıklarında 3,8 büyüklüğünde deprem

Büyükçekmece'nin 25.10 kilometre açığında, Marmara Denizi'nde saat 00.38'de 3,8 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
27.05.2024 05:53:00
Haber Merkezi
Büyükçekmece açıklarında 3,8 büyüklüğünde deprem
Büyükçekmece açıklarında 3,8 büyüklüğünde deprem
AFAD, İstanbul Büyükçekmece ilçesinin Marmara Denizi açıklarında saat 00.38'de 3,8 büyüklüğünde deprem olduğunu duyurdu.

Marmara Deniz'inin 25.10 kilometre açıklarında meydana gelen depremin derinliğinin 7 kilometre olduğu belirtildi.


Doha'dan Dublin'e giden Katar Havayolları uçağı türbülansa girdi

 
 
Doha-Dublin seferini yapan QR017 sefer sayılı Qatar Airways (Katar Havayolları) uçağında Pazar günü şiddetli türbülans yaşanmasının ardından 8 yolcu hastaneye kaldırıldı.
26.05.2024 23:07:00 / Güncelleme: 26.05.2024 23:17:35
AHMET TURAN YİĞİT
Doha'dan Dublin'e giden Katar Havayolları uçağı türbülansa girdi
Doha'dan Dublin'e giden Katar Havayolları uçağı türbülansa girdi

Doha-Dublin seferini yapan QR017 sefer sayılı Boeing B787-9 Dreamline tipi Qatar Airways (Katar Havayolları) uçağında Pazar günü şiddetli türbülans yaşanmasının ardından 8 yolcu hastaneye kaldırıldı. Uçak güvenli bir şekilde Dublin'e indi ancak 6 yolcu ile 6 mürettebatın yaralandığı bildirildi. Uçak indikten sonra tüm yolcuların yaralanma durumu değerlendirildi. Akabinde 8 yolcu hastaneye kaldırıldı.
Uçaktaki yolculardan Paul Mocc, İrlandalı yayın kuruluşu RTE'ye yaptığı açıklamada, insanların başlarını tavana çarptığını, yiyecek ve içeceklerin uçağın içine dağıldığını belirtti. Mocc, uçuş ekibinin bandajlarla topallaya topallaya dolaştığını gördüğünü ancak uçuş hizmetine devam ederek iyi bir iş çıkardıklarını söyledi. Qatar Airways ise yaptığı açıklamada, "Az sayıda yolcu ve mürettebat uçuş sırasında hafif yaralandı. Konu şu anda dahili bir soruşturmaya tabidir" dedi.

Olay Türkiye üzerinde yaşandı

Dublin Havalimanı yetkilileri, Türkiye üzerinde uçuş sırasında meydana gelen olayda 6 yolcu ve 6 mürettebatın yaralandığını bildirdi. Pilot acl iniş talep etmedi. Olay, Londra-Singapur seferini yapan Singapur Havayolları'na ait bir uçağın Myanmar üzerinde şiddetli türbülansla karşılaşması sonucu 1 İngiliz yolcunun ölümü, yaklaşık 80 yolcunun yaralanmasından 5 gün sonra meydana geldi.

Türkiye 100 milyonu göremeyecek

 
 
 Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. İsmet Koç,  "Doğum hızı çok ciddi bir şekilde düştü. Bu doğurganlık eğilim devam ederse 2040-2050 yılında nüfusumuz 94 milyona ulaşıp orada duran bir yapıya kavuşacağını öngörüyoruz. Oradan sonra da nüfusumuz azalmaya başlayacak" ifadelerini kullandı.
26.05.2024 21:40:00
AA
Türkiye 100 milyonu göremeyecek
Türkiye 100 milyonu göremeyecek


Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. İsmet Koç, TBMM Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonunda (KEFEK) yaptığı sunumda, "Daha önce Türkiye'de 3 çocuklu aileler yaygındı ama artık 2 çocuklu aileler bile azalmaya başladı. 2053 yılında her 100 aileden 69'unun çekirdek, 28'inin dağılmış, 3'ünün de geniş aileden oluşacağını tahmin ediyoruz" dedi.

Türkiye'deki nüfus artış hızının binde 1.1 seviyelerine gerilediğine işaret eden Koç, "Binde 7.1'den binde 1.1'e düşmesi çok önemli, ciddi ve dünyada ender görülen bir düşmedir. Bunun altında çeşitli nedenler var. Türkiye'de ikamet edip yurt dışına çıkan bir nüfus grubu var. Doğum hızı çok ciddi bir şekilde düştü. Bu doğurganlık eğilim devam ederse 2040-2050 yılında nüfusumuz 94 milyona ulaşıp orada duran bir yapıya kavuşacağını öngörüyoruz. Oradan sonra da nüfusumuz azalmaya başlayacak" ifadelerini kullandı.

Koç, Türkiye'de 2023 yılında kadın başına düşen doğum sayısının 1.51 civarında olduğunu, bunun da birçok Avrupa ülkesinden daha düşük bir rakam olduğunu söyledi. Koç, "Evlilik içindeki doğumlar erteleniyor. Türkiye'de ideal çocuk sayısı, gerçekleşen çocuk sayısından daha yüksek. Kadınlar aslında doğum yapmak istiyor ama doğum yapmalarının önünde bazı engeller var. Bu engellerin kalkması durumunda, kadınlar doğum yapacaklardır. Doğurganlığın azalmasıyla Türkiye'nin yaşlanma sürecine girdiğini görüyoruz. Türkiye yaşlı bir ülke konumunda. Demografik değişim aile yapısını da değiştiriyor. Geniş aile yapısı çözülüyor. Dağılmış ailelerde ciddi artış var, her beş aileden birinin dağıldığını görüyoruz. Daha önce Türkiye'de 3 çocuklu aileler yaygındı ama artık 2 çocuklu aileler bile azalmaya başladı. Bazı bölgelerimizde çocuksuzluğun da bir norm haline geldiğini görüyoruz. 2053 yılında her 100 aileden 69'unun çekirdek, 28'inin dağılmış, 3'ünün de geniş aileden oluşacağını tahmin ediyoruz. Türkiye'de 1.7 milyon yaşlı tek başına yaşıyor."

ASKİ'de dijital dönüşüm başlıyor

ASKİ Genel Müdürlüğü, Amerikan Ticaret ve Kalkınma Ajansı (USTDA) iş birliği ile 'ASKİ'nin Dijital Dönüşümü' projesini hayata geçiriyor. Proje kapsamında kurumun 30 yıllık bilişim altyapısı; ASKİ'nin kameralı güvenlik sistemi olan İzleme, Kontrol ve Veri Toplama (SCADA) Sistemi, abone veri tabanı, bilgi işlem veri güvenliği ve Coğrafi Bilgi Sistemlerinin modernize edilmesi hedefleniyor.
26.05.2024 19:48:00 / Güncelleme: 26.05.2024 19:51:33
İhlas Haber Ajansı
ASKİ'de dijital dönüşüm başlıyor
ASKİ'de dijital dönüşüm başlıyor
ASKİ Genel Müdürlüğü, 2 buçuk milyonu aşan abonesine en iyi hizmeti vermek için yeni teknoloji sistemlerini devreye alma çalışmalarını sürdürüyor. USTDA'dan 700 bin dolar hibe alan ASKİ, 2 ABD ve 1 Türk firması ile sözleşme imzalayarak ASKİ'nin dijital dönüşümü için düğmeye bastı.

ASKİ Genel Müdürü Memduh Aslan Akçay ile Nobel Systems Proje Yöneticisi Michael Samuel'in imzalarını attığı sözleşme kapsamında; ASKİ'nin SCADA Sistemi, abone veri tabanı, bilgi işlem veri güvenliği ve Coğrafi Bilgi Sistemleri altyapısının geliştirilerek çağdaş hale getirilmesi hedefleniyor. Ayrıca şebekedeki su kayıplarının önlenebilmesi için de gerekli çalışmalar yapılacak. Proje çerçevesinde hazırlanacak raporlar, ASKİ tarafından onaylanacak.

Yasa dışı tüketim daha kolay tespit edilecek

İmza töreninde konuşan ASKİ Genel Müdürü Akçay, kurumun 30 yılı aşkın süre önce kurulan bilişim altyapısının günümüz şartlarına uyum sağlaması için yenileneceğini belirtti. Akçay, 'Söz konusu yenilikler ile daha etkin bir su ve atık su işletmesi sağlanacak. Abone veri tabanının yenilenmesi yasa dışı tüketimin tespitini kolaylaştıracak. Ayrıca pompa istasyonlarında işletme optimizasyonu ile daha az enerji tüketmenin yolları da araştırılacak' dedi.



Akçay, sözlerine şöyle devam etti:

'Bu konuda USTDA ile bir senedir devam eden görüşmelerimiz nihayet imza aşamasına geldi. Firmadan beklentimiz mümkün olan en kısa sürede bu projeyi tamamlaması. Yapılacak işlerin her biri bizim için oldukça önemli. Buradan çıkacak sonuçlar ASKİ'nin önümüzdeki dönemine oldukça katkı sağlayacak. Onun için de kaybedecek vaktimiz yok.'
USTDA hibesine ilişkin 7 Nisan 2023'te ASKİ bünyesinde Yönetim Kurulu kararı alındı. Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 12 Mayıs 2023 tarihli oturumunda görüşülen konu, belediye meclisinden oy birliği ile geçti.

2014 öncesi coğrafi bilgi sistemi verileri yok

Proje kapsamında özellikle SCADA Sistemi ve Coğrafi Bilgi Sistemi'nin yenilenmesi büyük önem taşıyor. ASKİ'nin bugüne kadar yaptığı tüm imalatların kayıtlı olması gereken Coğrafi Bilgi Sistemi'nde birçok ilçede 2014 öncesine ilişkin veriler (imalatların koordinatları, ne zaman yapıldığı, malzemenin niteliği bilgisi) yer almıyor. 2014 sonrası büyükşehir sistemine dâhil edilen birçok ilçede mevcut altyapının yüzde 90'lık kısmı kayıtta yer almıyor.

Şehir şebeke suyuna tek merkezden kontrol

Acilen geliştirilmesi gereken SCADA Sistemi ise Başkentin şehir şebeke suyunun tek merkezden kontrolünü sağlıyor. 24 saat izlenen SCADA Sistemi, Ankara genelinde farklı yerlerde bulunan; tüm su depoları, su pompa istasyonları, ölçüm noktaları, arıtma tesisleri, su dağıtım şebekesi ve yardımcı işlerde kullanılan bütün yan tesisleri kapsıyor. Dağınık bir şekilde bulunan birimlerden veri akışı, kurulan haberleşme sistemi ile SCADA Ana Kontrol Merkezi'nde toplanıyor ve tüm birimler buradan yönetiliyor. Tüm ekipmanlara merkezden müdahale edilebiliyor. Böylece Ankara'da içme suyu dağıtımının sürekliliği sağlanırken su kalitesi de aynı düzeyde sabitleniyor.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.