Çin pazarında fırsat çok
Türk Çin Kültür Derneği Başkanı İrfan Karslı, 1.4 milyar nüfuslu Çin'in büyük fırsatlar sunduğuna işaret ederek, "Bu nedenle tüm dünya ihracatçıları da gözünü Çin pazarına dikmiş durumda. Neredeyse tüm sektörlerde Çin, en büyük müşteri durumunda" dedi.
18.10.2020 18:18:00





M. YASİN ERKOL / DETAY HABER
Çin pazarı her geçen gün büyümeye devam ediyor. Çin pazarına yönelen Türk ihracatçıları için önemli bilgiler veren Türk Çin Kültür Derneği Başkanı İrfan Karslı, tüm dünyada ihracatçıların gözünü Çin pazarına diktiğine işaret ederek, "Neredeyse tüm sektörlerde Çin, en büyük müşteri konumunda. Türk ihracatçısı da Çin pazarından payını almak için çalışmalarını yoğunlaştırıyor" dedi.
İrfan Karslı, Çin pazarına ilişkin şu tespitlerde bulundu:
• Gerek hammadde ve yarı mamul, gerekse bitmiş ürün konusunda Çin çok büyük bir pazar. Büyük bir üretim potansiyeli olan Çin bu sebeple sürekli hammaddeye ihtiyaç duyuyor. Çin halkının satın alma gücü arttıkça alışveriş listelerine yeni ürünler de girmekte. Bu listeye özel Türk ürünlerini ekleyebilmek için Türk ihracatçısı gerekli hamleyi yapmakta gecikmemelidir.
Tercümenin önemi büyük
• Türk firmaların Çinlilerle yaptıkları ticarette en çok sorun yaşanan alan dil sorunu. İngilizcenin genellikle yetersiz kaldığı Çin ile ticarette tercümanlar kilit görev üstleniyor. Piyasadaki profesyonel Çince-Türkçe tercümanların sayısı maalesef çok az. Dil seviyesi düşük veya profesyonel iş disiplininden yoksun Çince-Türkçe tercümanları ise büyük fırsatların kaçmasına hatta firmaların zarara uğramasına sebep oluyor. Çince yazılı çevirilerde de durum maalesef böyle. Kaliteli ve sürekliliği olan bir tercüme hizmeti firmalarımız için en önemli ihtiyaçlardan biri.
İthal lüks ürünler revaçta
• Çin zenginleştikçe halkın lüks tüketim alışkanlığı da gelişiyor. Özellikle ithal lüks markalara ilgi oldukça yoğunlaşmış durumda. Lüks tüketim ürünleri arasına Türk markalarının da girmesi ülke tanıtımı ve diğer markalarımızın Çin pazarına girişini kolaylaştırma açısından da önemli bir durumdur.
• Doğru yöntemlerle çalışmalar yapan Türk firmalarının birçoğu Çin pazarında başarıya ulaştı. Ancak Çin pazarına girecek olan tüm firmalarımız için önemli bir kriter bulunmaktadır ki bu da sabırdır. Büyük bir nüfusa ve çok geniş bir yüzölçümüne sahip olan Çin'de tanınır bir marka haline gelmek elbette zaman alacaktır. Türk İşadamları Çin pazarında başarılı olmak istiyorlarsa, Çin'i başka hiçbir ülke ile kıyaslamadan tüm çalışmalarını Çin'e özel yapmalı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.