2-3 YAŞLAR
Başka çocuklarla oynama
2-3 yaş arası çocuklar birlikte oynama eğilimi gösterseler de ve birbirlerine sen baba ol tarzında özenle roller tayin etseler de genellikle paralel oyun oynarlar ve uzun süre birlikte çalışmayı sürdüremezler. Buna karşın, belki onları yetişkin olarak gördüklerinden daha büyük çocuklarla oynamaktan hoşlanırlar. Kendi yaşıtlarıyla oynadıkları dükkancılık veya evcilik gibi oyunlar bir süre için birarada oynamalarına fırsat verir, fakat oyun sırasında her çocuğun kendi işine daldığı göze çarpar. Çocukların birarada oynadıkları oyunları yakından takip etmeniz ve zaman zaman ortalığı yatıştırmak için, dahil olmanız gerekebilir, bu durumda başka alternatifler önerin, yapılan işlerde sıra gözetin veya kendini dışlanmış hisseden bir çocuğa aynı ölçüde arzulanan şapka veya süs eşyası bulun. Eğer bu ilk karşılaşmaları kısa tutarsanız, daha başarılı olacaklardır. Çocuğunuzun oyuncaklarını paylaşmaya yanaşmadığını ve daha çok onları sahiplenmeye başladığını farkederseniz park ya da oyun sahası gibi tarafsız alanlarda herkes daha mutlu olacaktır.
PAZILLAR VE OYUNLAR
Pazıllar ve oyunlar çocuğunuzun birtakım nesnelerin ne şekilde sıralanıp, gruplandırıldığını anlamasına yardımcı olur. Özellikle pazıllar oldukça meşgul edici edebilirler. Çocuğunuz her parçayı tek tek inceleyerek, görsel anlamda bütüne uyabileceği yeri hesap eder. Bu arada iç içe geçmeli kartonlar ve oyun panoları halihazırda ilgisini çekmeye devam eder, bu yıl içerisinde belirgin bir çerçeveye sahip, bir kaç büyük parçadan oluşan yap-bozlara artık geçmeye hazırdır. Beş ya da altı parçadan oluşan yap-boz bilmeceleriyle işe başlayın. Eğer bilmecenin çoğunu siz yapıp, son iki parçayı tamamlama işini ona bırakırsanız, yaşayacağı zorluk karşısında yılgınlığa düşecek yerde, pazılı tamamlamış olmanın doyumunu yaşayacaktır.
Ona kolayca tanıyabileceği yüz, araba, hayvan gibi magazinlerden kesilmiş resimleri bir kartona yapıştırarak ve bunları yap-boz şeklinde keserek basit 2-3-4 parçalı pazıllar yapabilirsiniz. Çocuğunuz resmi yeniden bütünleştirmekten hoşlanabilir. Bu arada düz bağlantılı pek çok pazıl da yapabilirsiniz, böylece onları dilediği şekilde bütünleştirebilir.
Sayıları anlama
Pazılların üzerinde yer alan resimler hakkında çocuğunuzla konuşabilir, ona parçaların renk ve şekillerinden söz edebilirsiniz ve bazı parçaların hemen birbirine uyduğundan, oysa sadece bir tanesinin doğru parça olduğundan bahsedebilirsiniz. Yahut eğer geride iki tane boşluk kalmışsa, onları doldurmakiçin iki tane parçaya gereksinim vardır. Bundan böyle çocuk tekerlemelerinde duyduğu veya birlikte merdivenleri çıkarken saydığınız sayıları gerçek nesnelerle irtibatlandırmaya başlar.
Çocuk ve Oyun, Kaknüs Yay.
Başka çocuklarla oynama
2-3 yaş arası çocuklar birlikte oynama eğilimi gösterseler de ve birbirlerine sen baba ol tarzında özenle roller tayin etseler de genellikle paralel oyun oynarlar ve uzun süre birlikte çalışmayı sürdüremezler. Buna karşın, belki onları yetişkin olarak gördüklerinden daha büyük çocuklarla oynamaktan hoşlanırlar. Kendi yaşıtlarıyla oynadıkları dükkancılık veya evcilik gibi oyunlar bir süre için birarada oynamalarına fırsat verir, fakat oyun sırasında her çocuğun kendi işine daldığı göze çarpar. Çocukların birarada oynadıkları oyunları yakından takip etmeniz ve zaman zaman ortalığı yatıştırmak için, dahil olmanız gerekebilir, bu durumda başka alternatifler önerin, yapılan işlerde sıra gözetin veya kendini dışlanmış hisseden bir çocuğa aynı ölçüde arzulanan şapka veya süs eşyası bulun. Eğer bu ilk karşılaşmaları kısa tutarsanız, daha başarılı olacaklardır. Çocuğunuzun oyuncaklarını paylaşmaya yanaşmadığını ve daha çok onları sahiplenmeye başladığını farkederseniz park ya da oyun sahası gibi tarafsız alanlarda herkes daha mutlu olacaktır.
PAZILLAR VE OYUNLAR
Pazıllar ve oyunlar çocuğunuzun birtakım nesnelerin ne şekilde sıralanıp, gruplandırıldığını anlamasına yardımcı olur. Özellikle pazıllar oldukça meşgul edici edebilirler. Çocuğunuz her parçayı tek tek inceleyerek, görsel anlamda bütüne uyabileceği yeri hesap eder. Bu arada iç içe geçmeli kartonlar ve oyun panoları halihazırda ilgisini çekmeye devam eder, bu yıl içerisinde belirgin bir çerçeveye sahip, bir kaç büyük parçadan oluşan yap-bozlara artık geçmeye hazırdır. Beş ya da altı parçadan oluşan yap-boz bilmeceleriyle işe başlayın. Eğer bilmecenin çoğunu siz yapıp, son iki parçayı tamamlama işini ona bırakırsanız, yaşayacağı zorluk karşısında yılgınlığa düşecek yerde, pazılı tamamlamış olmanın doyumunu yaşayacaktır.
Ona kolayca tanıyabileceği yüz, araba, hayvan gibi magazinlerden kesilmiş resimleri bir kartona yapıştırarak ve bunları yap-boz şeklinde keserek basit 2-3-4 parçalı pazıllar yapabilirsiniz. Çocuğunuz resmi yeniden bütünleştirmekten hoşlanabilir. Bu arada düz bağlantılı pek çok pazıl da yapabilirsiniz, böylece onları dilediği şekilde bütünleştirebilir.
Sayıları anlama
Pazılların üzerinde yer alan resimler hakkında çocuğunuzla konuşabilir, ona parçaların renk ve şekillerinden söz edebilirsiniz ve bazı parçaların hemen birbirine uyduğundan, oysa sadece bir tanesinin doğru parça olduğundan bahsedebilirsiniz. Yahut eğer geride iki tane boşluk kalmışsa, onları doldurmakiçin iki tane parçaya gereksinim vardır. Bundan böyle çocuk tekerlemelerinde duyduğu veya birlikte merdivenleri çıkarken saydığınız sayıları gerçek nesnelerle irtibatlandırmaya başlar.
Çocuk ve Oyun, Kaknüs Yay.