Çocukların beslenmesinde altın öğütler
Uzm. Klinik Psikolog Elçin Külahçıoğlu, iştahsız, yemek reddeden ve yemek seçen çocuklar ile ilgili sorunlar ve çözüm önerileri hakkında ailelere önemli bilgiler verdi
Çocuklarda özellikle 18. aylarda başlayan yemeği reddetme süreçi, sıklıkla 2?5 yaş arası çocuklarda rastlanan bir durum olarak değerlendiren Külahçıoğlu " Öncelikle her rahatsızlıkta olduğu gibi durumun psikolojik etmenlerini değerlendirmeden önce altında yatan herhangi bir fizyolojik neden olup olmadığının araştırılması gerekmektedir. Çocuğunuzun birden bire iştahının kesildiğini fark ettiğinizde herhangi bir enfeksiyon durumu, kansızlık, kabızlık problemi yaşayan çocuklarda iştahsızlık bir belirti olabildiğinden, doktorunuzla görüşerek sağlık kontrollerini yaptırmanızda fayda vardır. Bu gibi durumlar haricinde yemede aşırı seçicilik, isteksizlik ve yemeğe karşı ilgi azlığı, çocuklarda yeme reddi olarak tanımlanan ve davranışsal müdahalelerle kolaylaştırılması hedeflenen bir süreçtir" şeklinde konuştu.
'Başka çocuklarla kıyaslamayın'
Yeme reddini çoğu çocuğun geçtiği normal bir süreç olarak değerlendiren Külahçıoğlu, "Yeme düzeni oturtmak öğrenilen bir davranıştır. Yeni tatlara karşı ön yargılı ve çekimser davranmak, çocukların kendisini zehirlenmeye karşı korumaya aldığı ilkel bir tepkidir. Bu durum oldukça normal ve doğal kabul edilir. Yemek yemenin bir düzen içerisinde, belli bir süre sınırlaması olan bir davranış olduğunu öğrenmek tıpkı tuvalet eğitimi, okula alışma süreci gibi öğrenilen bir davranıştır. Bu nedenle ısrarcı ve sabırsız davranmak yerine, ona ve kendinize zaman tanıyın." diyerek uyarıda
bulundu. İHA
















































































