logo
24 HAZİRAN 2026

'Değersiz yalnızlık'

16.09.2013 00:00:00
İktidar sahipleri, son olarak Suriye ve Mısır konusunda yanlış uygulamaları ve yanlış yerde saf durması neticesinde; bölgede lider ülke hayalleri kurarken, ne acı ki ülkemizi yapayalnız bıraktılar. Olumlu, olumsuz, her şeyden kendine pay çıkartan iktidar sahipleri, bu yalnızlıktan dahi kendine pay çıkartmaya çalışıp "değerli yalnızlık" yakıştırmasını yapıyorlar. Kusura bakmasınlar ama bu yalnızlığa olsa olsa "değersiz yalnızlık" denir. AKP'liler yıllardır, AB'ye üye olmak, ABD'ye müttefik olmak konusunda kamuoyuna açıklamalar yaptılar. Ben bizzat defalarca gerek Başbakan'ın gerek ilgili bakanların ağzından şu ve benzeri açıklamaları duydum: "AB'ye üye olmak, ABD ile mutlaka müttefik olmak, İsrail ile ilişkide bulunmak zorundayız. Küreselleşen dünyada eğer bazı bloklarla birlikte hareket edilmezse güçlü olamayız. Dünyada yapayalnız kalır, bir taşra ülkesi oluruz" dediler.Şimdi de uygulanan yanlış politikalar ve gelişen olaylar neticesinde yalnız kalmanın güzelliğini savunuyorlar.  "Değerli yalnızlık" savunmalarıyla avunuyorlar. Eğer geçmişte gerçekten milli ve dini bütünlüğümüzü koruyarak, milli politikalarla dik bir duruş sergilenseydi. Yabancıların talimatlarıyla ülke yönetilmeseydi. Madenlerimiz, yeraltı ve yerüstü kaynaklarımız, kamu kurum ve kuruluşlarımız; haberleşme, enerji, yollar, köprüler, elimizden çıkmasaydı. Ordumuz yıpratılmasaydı. O zaman bu yalnızlığın adı "değerli yalnızlık" olur, bu yalnızlıktan nice güzel birliktelikler oluşurdu. İslam dünyasıyla, Türk dünyasıyla, çok ciddi birliktelikler kurulurdu. Komşularımızla, çok güzel dostluklar kurulur, düşman olmazdık. Ama maalesef iktidar sahipleri bunları tercih etmek yerine; Batıya kuyruk olmayı, haçlı batıyla aynı safta bulunmayı  tercih ettiler. AB'ye girmek, ABD'ye ve İsrail'e müttefik olmak için o kadar çaba sarf ettiler ki. BOP kapsamında İslam dünyasında taş üstünde taş, gövde üzerinde baş kalmamasına sebep oldular. Bu sayede milyonlarca masum insan; malını, namusunu ve canını kaybetti. Sebep olanların kullanılma süresi dolunca da yavaş yavaş deliğe süpürmeye başladılar. İlk aşama yalnızlık?Allah, bu kadar yanlışı işleyen, İslam ülkelerini kaynayan kazan haline getiren, BOP'da görev alan kimselerden mutlaka mazlumun ahını alacaktır. Ne demişler "alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste!"
 
Uğur Kepekçi / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.