Döner yiyen ayran içemez oldu
Niğde ve ilçelerinde esnaf ziyaret edip pazaryerlerini gezen ve izlenimlerini aktaran CHP Niğde Milletvekili Gürer, “Yıllardır esnaf ziyaret edip hal hatır sorarım. Çok dertli insanlarla karşılaştım ama esnafın ve vatandaşın halini bu yıl ki kadar kötü hiç görmedim” dedi
26.08.2023 16:10:00
YENAL ARMAN
YENAL ARMAN





CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, esnaf ziyaretleri kapsamında, Niğde'nin Ulukışla ilçesinde dönerci dükkanı işleten Can Masak'ın sorunlarını dinledi. Gürer'e dert yanan Can Masak, "Ekmek 6 lira, patates 15 lira, tavuk 70 lira oldu. 1500- 2 bin lira elektrik faturası ödüyorum. Bu şartlarda döneri kaç liraya satıp, kaç lira kâr edeceğim? Sıkıntı büyük" dedi. Müşteri sayısının her geçen gün azaldığını anlatan Can Masak, "İnsanlar eskisi gibi döner yiyemiyor. Döner yiyebilen de ayran içemiyor. Bu duruma geldik" ifadelerini kullandı. Dükkanı satılığa çıkardığını belirten dönerci dükkanı işletmecisi esnaf, "Burada çalışan bir kişinin sigorta primi 5 bin lira oldu. Şartlar çok ağırlaştı. Burayı satıp bir yerde işçi olarak çalışmayı düşünüyorum. Suriyeli, Afganlı mülteciler gibi yurtdışına kaçak da olsa gidip çalışacağım" diyerek, yaşadıkları sorunları sıraladı.
Kuruyemiş dükkanı sahibi esnaf ise insanların artık çekirdek bile alamadığına dikkat çekerek, "İşler iyice daraldı. Yaylacılar yaz döneminde imdadımıza yetişiyordu ancak onlar da bu sene alışveriş yapmıyor. 150 bin liralık ürün aldık. Sattığımız parayla aynı ürünleri yerine koyamıyoruz çünkü her ürüne her gün zam geliyor. Geçen yıl 100 lira olan fıstık 170 liraya çıktı. Ayçekirdeği 70 liradan 115 liraya, kabak çekirdeği 180 liradan 230 liraya, badem 200 liradan 330 liraya, kaju 280 liradan 350 liraya, antepfıstığı 250 liradan 500 liraya çıktı. 195 liradan aldığımız kahveyi 250 liraya satıyoruz" işlerin ne kadar düştüğünü rakamlarda gözler önüne serdi.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer ise esnaf ziyareti ve pazaryeri ziyaretleriyle ilgili izlenimlerini aktardı. Yıllardır her fırsatta esnafın ve halkın arasına girdiğini, onların sorun ve taleplerini hep birinci ağızdan dinlediğini anımsatan Gürer, "AKP döneminde sorunlar hep oldu, insanlar, toplumun tüm kesimleri ekonomik açıdan büyük sıkıntılar çekti ve çekmeye devam ediyor. Ancak bu yıl tablo çok daha vahim. Dükkanını satıp bir yere işçi olarak girmek isteyen var, pazarcı pazara getirdiği birkaç ürünü aldığı fiyattan aşağı satarak müşteri tutmaya çalıştığını anlatıyor. Terzide yama yaptıran, ayakkabı tamircisinde pençe yaptıran sayısı artmış durumda. İlçe pazarında ikinci el ürün pazarı dahi kurulur duruma gelmiş. Ay çekirdeği bile lüks çerez olmuş. Pazarcı esnafının nakliye masrafı, Adana'dan Mersin'den getirdiği ürünün satışından çok daha fazla tutar duruma ermiş. Esnaf sigorta yaptıramaz, vatandaş canı çektiği meyveyi alamaz duruma gelmiş. Nereden ucuz ekmek alırım diye fırın gezen vatandaş var. Emekliye bir dokun bin ah işit. Böyle bir ortamda ne esnaf ne de vatandaş mutlu" şeklinde konuştu.
Vatandaş çekirdek bile alamıyor
Kuruyemiş dükkanı sahibi esnaf ise insanların artık çekirdek bile alamadığına dikkat çekerek, "İşler iyice daraldı. Yaylacılar yaz döneminde imdadımıza yetişiyordu ancak onlar da bu sene alışveriş yapmıyor. 150 bin liralık ürün aldık. Sattığımız parayla aynı ürünleri yerine koyamıyoruz çünkü her ürüne her gün zam geliyor. Geçen yıl 100 lira olan fıstık 170 liraya çıktı. Ayçekirdeği 70 liradan 115 liraya, kabak çekirdeği 180 liradan 230 liraya, badem 200 liradan 330 liraya, kaju 280 liradan 350 liraya, antepfıstığı 250 liradan 500 liraya çıktı. 195 liradan aldığımız kahveyi 250 liraya satıyoruz" işlerin ne kadar düştüğünü rakamlarda gözler önüne serdi.
Böylesi hiç görülmedi
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer ise esnaf ziyareti ve pazaryeri ziyaretleriyle ilgili izlenimlerini aktardı. Yıllardır her fırsatta esnafın ve halkın arasına girdiğini, onların sorun ve taleplerini hep birinci ağızdan dinlediğini anımsatan Gürer, "AKP döneminde sorunlar hep oldu, insanlar, toplumun tüm kesimleri ekonomik açıdan büyük sıkıntılar çekti ve çekmeye devam ediyor. Ancak bu yıl tablo çok daha vahim. Dükkanını satıp bir yere işçi olarak girmek isteyen var, pazarcı pazara getirdiği birkaç ürünü aldığı fiyattan aşağı satarak müşteri tutmaya çalıştığını anlatıyor. Terzide yama yaptıran, ayakkabı tamircisinde pençe yaptıran sayısı artmış durumda. İlçe pazarında ikinci el ürün pazarı dahi kurulur duruma gelmiş. Ay çekirdeği bile lüks çerez olmuş. Pazarcı esnafının nakliye masrafı, Adana'dan Mersin'den getirdiği ürünün satışından çok daha fazla tutar duruma ermiş. Esnaf sigorta yaptıramaz, vatandaş canı çektiği meyveyi alamaz duruma gelmiş. Nereden ucuz ekmek alırım diye fırın gezen vatandaş var. Emekliye bir dokun bin ah işit. Böyle bir ortamda ne esnaf ne de vatandaş mutlu" şeklinde konuştu.














































































