Duyarsız vatandaş 112'yi kilitliyor
Sağlık hizmetinde en kritik görevi yürüten 112 Acil Hizmetleri'ne gelen asılsız ihbarlar, acil durumu olan vatandaşların hizmet almasını engelliyor
01.10.2012 00:00:00
112 Acil Hizmetleri'nin etkin ve yerinde kullanımı için ülkemizde henüz bir bilinç oluşmadığını belirten Sağlık-Sen Genel Başkanı Metin Memiş, 112 çalışanlarından bu yönde şikayet aldıklarını söyledi. Asılsız ve basit ihbarlar nedeniyle gerçek acil vakalara yetişmenin engellendiğini belirten Memiş, vatandaşlarda bu bilincin oluşturulması için çalışma yapılması gerektiğini ifade etti. Vatandaşa 112 çağrısının nasıl yapılacağı, hangi vakalar için hizmet verildiği, şartlarının ve imkânlarının neler olduğu ile ilgili kamu spotu ve afiş çalışmaları yapılması gerektiğini kaydeden Memiş, “112 çalışanlarından öyle şikâyetler almaktayız ki gerçekten çok şaşırtıcı şeyler. Köyünde yaşayan bir teyzenin otobüse yetişmek için 112 ambulansını çağırması, cep telefonu tamircilerinin yaptıkları telefonu test etmek amacıyla 112'yi araması, yemek tarifi almak isteyenler gibi hem çalışanı zor durumda bırakan hem de gerçekten acil bir durumu olan vatandaşların hizmet almasını engelleyen bu tür davranışlar maalesef bazen insanların hayatlarını kaybetmelerine neden oluyor. Canını dişine takıp vakaya koşan sağlık çalışanları bu şekildeki suistimal vakalara ulaştığında hem moral ve motivasyon kaybı yaşamakta hem de hizmetin doğası gereği ortaya koyduğu özverisinin hiçe sayıldığını düşünmektedir. Bu konuda uygulanan cezai yaptırımların arttırılması, sorumsuz davranan vatandaşları caydırmada önemli bir etken olacaktır” dedi. İHA/ANKARA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.