Düzenli internet kullanıcısı arttı
Türkiye'de 16-74 yaş grubundaki kişilerden bilgisayar kullananların oranı yüzde 54,9, internet kullananların oranı yüzde 61,2 oldu. Düzenli internet kullanıcılarının oranı ise yüzde 94,9'a yükseldi
18.08.2016 00:00:00
Türkiye İstatistik Kurumunca (TÜİK), 2016 yılı nisan ayında gerçekleştirilen, "Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması" sonuçları açıklandı.
Araştırmaya göre, bu yıl nisan ayında bilgisayar ve internet kullanım oranları 16-74 yaş grubundakilerde sırasıyla yüzde 54,9 ve yüzde 61,2 oldu. Bu oranlar erkeklerde yüzde 64,1 ve yüzde 70,5 iken, kadınlarda yüzde 45,9 ve yüzde 51,9 olarak gerçekleşti. Bilgisayar ve internet kullanım oranları, geçen yıl yüzde 54,8 ve yüzde 55,9 olmuştu.
Türkiye'de 10 haneden 8'i internet erişim imkanına sahip bulunuyor. Ülke genelinde internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı bu yılın nisan ayında yüzde 76,3 oldu. Evden internete erişimi olmayan hanelerdekilerin yüzde 59'u evden internete bağlanmama nedeni olarak, internet kullanımına ihtiyaç duymadıklarını belirtirken, yüzde 29,4'ü de interneti, iş, okul, internet kafe gibi başka yerlerde kullandıklarını bildirdi.
Genişbant internet erişim imkanına sahip haneler, yüzde 73,1'i buldu. Buna göre hanelerin yüzde 39,5'i sabit genişbant bağlantı (ADSL, kablolu internet, fiber gibi) ile internete erişim sağlarken, yüzde 65,2'si mobil genişbant bağlantı ile internete erişim gerçekleştirdi.
Son 3 ayda düzenli internet kullanıcı oranı da yüzde 94,9 oldu.
İnternet üzerinden alışveriş arttı
İnternet kullananların internet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı 2015 yılına göre 1 puan artarak yüzde 34,1 oldu.
Geçen yılın nisan ile 2016'nın mart aylarını kapsayan 12 aylık dönemde internet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde 60'ı giyim ve spor malzemesi, yüzde 29,7'si seyahat bileti, araç kiralama, yüzde 25,8'i ev eşyası (mobilya, oyuncak, beyaz eşya gibi), yüzde 21'i elektronik araçlar (cep telefonu, kamera, radyo, TV, DVD oynatıcı gibi), yüzde 19,8'i gıda ile günlük gereksinim maddeleri (çiçek, kozmetik, tütün ve içecekler de dahil) satın aldı.
Söz konusu 12 aylık dönemde internet satın alış ya da sipariş veren bireylerin yüzde 24,9'u sorun yaşadı. En çok karşılaşılan sorunlar, yüzde 44,9 ile "teslimatın belirtilenden daha yavaş olması" ve yüzde 42,1 ile "yanlış veya hasarlı ürün veya hizmetin teslim edilmesi" oldu.
Araştırmaya göre, bu yıl nisan ayında bilgisayar ve internet kullanım oranları 16-74 yaş grubundakilerde sırasıyla yüzde 54,9 ve yüzde 61,2 oldu. Bu oranlar erkeklerde yüzde 64,1 ve yüzde 70,5 iken, kadınlarda yüzde 45,9 ve yüzde 51,9 olarak gerçekleşti. Bilgisayar ve internet kullanım oranları, geçen yıl yüzde 54,8 ve yüzde 55,9 olmuştu.
Türkiye'de 10 haneden 8'i internet erişim imkanına sahip bulunuyor. Ülke genelinde internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı bu yılın nisan ayında yüzde 76,3 oldu. Evden internete erişimi olmayan hanelerdekilerin yüzde 59'u evden internete bağlanmama nedeni olarak, internet kullanımına ihtiyaç duymadıklarını belirtirken, yüzde 29,4'ü de interneti, iş, okul, internet kafe gibi başka yerlerde kullandıklarını bildirdi.
Genişbant internet erişim imkanına sahip haneler, yüzde 73,1'i buldu. Buna göre hanelerin yüzde 39,5'i sabit genişbant bağlantı (ADSL, kablolu internet, fiber gibi) ile internete erişim sağlarken, yüzde 65,2'si mobil genişbant bağlantı ile internete erişim gerçekleştirdi.
Son 3 ayda düzenli internet kullanıcı oranı da yüzde 94,9 oldu.
İnternet üzerinden alışveriş arttı
İnternet kullananların internet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı 2015 yılına göre 1 puan artarak yüzde 34,1 oldu.
Geçen yılın nisan ile 2016'nın mart aylarını kapsayan 12 aylık dönemde internet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde 60'ı giyim ve spor malzemesi, yüzde 29,7'si seyahat bileti, araç kiralama, yüzde 25,8'i ev eşyası (mobilya, oyuncak, beyaz eşya gibi), yüzde 21'i elektronik araçlar (cep telefonu, kamera, radyo, TV, DVD oynatıcı gibi), yüzde 19,8'i gıda ile günlük gereksinim maddeleri (çiçek, kozmetik, tütün ve içecekler de dahil) satın aldı.
Söz konusu 12 aylık dönemde internet satın alış ya da sipariş veren bireylerin yüzde 24,9'u sorun yaşadı. En çok karşılaşılan sorunlar, yüzde 44,9 ile "teslimatın belirtilenden daha yavaş olması" ve yüzde 42,1 ile "yanlış veya hasarlı ürün veya hizmetin teslim edilmesi" oldu.