Bir önceki yazımızı şu tespitle bitirmiştik: "Mademki eğitilemeyen her fert o toplum için bir kayıp ve zarardır. O zaman mutlaka toplumun her ferdini içine alacak, milletimizi ve devletimizi kâinat devleti yapabilecek milli hedeflere, milli eğitime taşıyacak olan Milli Ekonomi Modeline kavuşmak zorundayız." Kaldığımız yerden başlayarak bu makaleyle eğitim konusundaki yazılarımıza şimdilik son verelim. Eğitilemeyen her ferdin ciddi bir kayıp olduğu tespitinden sonra elbette çözüm bahsine girmeliyiz. Problemi ortaya koyup çözümden bahsetmediğimiz takdirde, hem abesle meşgul olmuş ve hem de bu konuda çözümü olanlara haksızlık etmiş oluruz. Her Türk gencinin eğitim hakkından eşit olarak istifadesi anayasal bir hak olmasına rağmen maalesef her isteyenin istediği eğitimi almasını sağlayacak böyle bir eğitim sistemine sahip değiliz. Maksadımızı ortaya koyabilmek için anayasamızın 10'uncu ve 42'nci maddelerini hatırlatmakta fayda vardır. MADDE 10? Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. MADDE 42? Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. Anayasada bahsi geçen eğitimdeki fırsat eşitliği ne derece uygulanmaktadır? Her isteyen istediği eğitimi maalesef alamamaktadır. Demek ki öncelikle anayasada yerini bulan eğitimdeki fırsat eşitliğini sağlayacak bir eğitim sistemine geçmek aynı zamanda anayasal bir sorumluluktur. Ancak bu güne kadar bunu sağlamak için iktidar sahipleri tarafından ciddi adımlar atılamamıştır.Bağımsız Türkiye Partisi Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş, Milli Ekonomi Modeli ve Sosyal Devlet Milli Devlet projeleriyle eğitimde fırsat eşitliğini sağlayarak okumak isteyen herkesin okumasını sağlamak amacıyla sınavsız üniversite vaadinde bulunmuştur. Sayın Baş 2002 seçimlerinde bu fikri ilk defa ortaya attığında, milletimiz nasıl olabileceğini bile sormaya tenezzül etmeden kulak asmamıştı. Hâlbuki Prof. Dr. Haydar Baş Türk Milletine anayasal hakkı olan eğitim hakkını vermek istemişti. Eğitimde fırsat eşitliğinin yanında eğitimde mutlaka milli politikalara da ihtiyaç vardır. Prof. Dr. Haydar Baş sadece eğitimde değil bütün sosyal sorunların çözümünde milli projeleri olan bir liderdir. Çözüm milletimizin önündedir. Tercih milletimizindir.
Uğur Kepekçi / diğer yazıları
- ‘Oyları böleceğiz, vatanı böldürmeyeceğiz!’ / 28.03.2024
- İkiyüzlü siyaset kaldığı yerden / 27.03.2024
- Siyaset deccalları / 26.03.2024
- Oyları bölün! / 25.03.2024
- Atatürk’ün her ilkesi önemlidir / 23.03.2024
- Yerelden genele değişimi başlatalım / 22.03.2024
- Sayılı gün çabuk geçer / 21.03.2024
- Atatürk diyor ki! / 20.03.2024
- Haydi, artık karar verin! / 19.03.2024
- Çanakkale geçildi mi, geçilmedi mi? / 18.03.2024
- İkiyüzlü siyaset kaldığı yerden / 27.03.2024
- Siyaset deccalları / 26.03.2024
- Oyları bölün! / 25.03.2024
- Atatürk’ün her ilkesi önemlidir / 23.03.2024
- Yerelden genele değişimi başlatalım / 22.03.2024
- Sayılı gün çabuk geçer / 21.03.2024
- Atatürk diyor ki! / 20.03.2024
- Haydi, artık karar verin! / 19.03.2024
- Çanakkale geçildi mi, geçilmedi mi? / 18.03.2024