(dünden devam)Rivayet olundu ki, biri, Abdullah İbni Abbas'a gelerek: "Annem öldü. Ancak Hıristiyan idi. Şimdi cenazesinin peşinden gideyim mi?" diye sordu. İbn-u Abbas ona şu karşılığı verdi: "Cenazesini takip et. Onu göm. Sadece üzerine namaz kılma."Biz de aynı kanaatteyiz. Şayet cenazesinin defni ile ilgilenecek kâfir bir oğlu yoksa, Müslüman oğlunun bu görevi yerine getirmesi ve onu yırtıcı hayvanlara terk etmemesi gerekir. Ama bu görevi yerine getirecek müşrik akrabaları varsa, evlâ olan Müslüman'ın bu işi onlara bırakmasıdır. Lâkin dilerse, cenazesinin peşinden gidebilir.Rivayete göre, el-Haris b.Ebî Rabia'nın Hıristiyan olan annesi öldüğünde sahabeden birkaç kişiyle cenazesinin peşinden gitmiştir. Ancak cenazeyle birlikte, cenazenin dinine mensup olanlar da bulunuyorsa, Müslüman'ın onlarla karışarak değil, ayrı bir şekilde yürümesi yahut cenazenin önünde gitmesi gerekir ki, müşriklerin topluluğunu çoğaltmamış olsun" (İmam Muhammed b. Hasan, Siyer-i Kebîr, EVS yay. İst. 1980. c.1, s.163-165).Büyük İslam alimi İmam-ı Muhammed'in bugüne ışık tutan, müminlerin gönlünü rahatlatan açıklamaları özetle böyle.Büyük İslam alimi İmam Muhammed bu sözleriyle -ki bunlar İslam'ın hükümlerdir-, Said-i Nursî'nin Ehl-i Kitap hakkındaki fikirlerini, iddialarını çürütmüş, geçersiz kılmış olmuyor mu?"Kur'an-ı Kerim, o cümlede Ehl-i Kitab'ı imana teşvik etmekle onlara bir ünsiyet, bir sühulet gösteriyor. Şöyle ki: Ey Ehl-i Kitab! İslâmiyet'i kabul etmekte size bir meşakkat yoktur. Size ağır gelmesin! Zira, size bütün bütün dininizi terketmenizi emretmiyor. Ancak itikadatınızı ikmal ve yanınızda bulunan esasat-ı diniye üzerine bina ediniz; diye teklifte bulunuyor" (İşarat-ül İ'caz, s. 49-50).İmam Muhammed ile Said-i Nursî'nin Ehl-i Kitab'a bakışları tamamen birbirine zıt.Ben İmam Muhammed gibi bir büyük İslam aliminin görüşlerini tercih ederim.Peki İmam Muhammed birilerini kıskandığı için böyle söylemiş olabilir mi? Hani birileri bu cümleyi çok kullanıyor ya. Yoksa 'Dünya Barışı'na karşı olduğu için mi bu hükümleri verdi İmam?Yoksa Kur'an'daki ehl-i kitap ile ilgili ayetler İmam Muhammed'den sonra yürürlükten mi kaldırıldı?Ben, hiçbir ilave yapmadan büyük imamın, ayet ve hadisten istimbat ederek (hüküm çıkartarak) verdiği hükümleri buraya aldım.Şunu da anlıyoruz ki, bu konular bugünün konuları değil.Geçmişe dayanan konulardır.Ve Allah razı olsun o büyük imamlardan ki, bu müşkül konuları ta o günlerde çözmüşler. Buna rağmen hala aksini iddia eden varsa; hidayete uyanlara selam olsun demenin dışında ne gelir ki elden.
Müslim Karabacak / diğer yazıları
- Hz. Muhammed'den (saa) kim niye rahatsız olur? / 17.03.2024
- Metro Entelijansiyasi / 14.03.2024
- Aşık Neyanî'ce... / 10.03.2024
- Müslümanın Allah'ı "zengin" Ehl-i Kitab'ın tanrısı fakirdir ve Milli Ekonomi Modeli de "zengin Allah" inancının üründür / 09.03.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 29.02.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 28.02.2024
- Bir Kerbela mersiyesi... (Ahmed Edib Harâbî) / 23.02.2024
- Bohem hayat Necip Fazıl / 20.02.2024
- Kelimelerin ahenkle dansı / 17.02.2024
- Çok şeye tercüman, hayatımıza dair... / 16.02.2024
- Metro Entelijansiyasi / 14.03.2024
- Aşık Neyanî'ce... / 10.03.2024
- Müslümanın Allah'ı "zengin" Ehl-i Kitab'ın tanrısı fakirdir ve Milli Ekonomi Modeli de "zengin Allah" inancının üründür / 09.03.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 29.02.2024
- Hak Teâlâ ayırmadı sana ne oluyor? / 28.02.2024
- Bir Kerbela mersiyesi... (Ahmed Edib Harâbî) / 23.02.2024
- Bohem hayat Necip Fazıl / 20.02.2024
- Kelimelerin ahenkle dansı / 17.02.2024
- Çok şeye tercüman, hayatımıza dair... / 16.02.2024