Ekim'den sonrası tufan!
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, ağırlıklı olarak AVM'lerde faaliyet organize perakende sektöründe maliyet artışlarının etkisiyle ciroların geçen yaza oranla bu yaz ortalamada yüzde 80 arttığına işaret ederek, “Turistlerin de katkısı ile bu hareketliliğin yaz sezonu boyunca süreceğini öngörüyoruz. Ekim’den sonrası için bir tahminde bulunmak için henüz erken” dedi. Öncel, kış sezonu ürünlerinde yıllık artışın Haziran 2022'de yüzde 138.61'e ulaşan ÜFE oranlarına yaklaşmasının şaşırtıcı olmayacağına dikkat çekti.
29.07.2022 15:58:00





RECEP BAHAR / DETAY HABER
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, organize perakende sektöründe maliyet artışlarının etkisiyle ciroların geçen yaza oranla ortalamada yüzde 80 artış gösterdiğine işaret ederek, birçok markanın adet satışlarında hâlâ pandemi öncesindeki rakamları yakalayamadığını belirtti. Sektörde ham madde, enerji, dağıtım ve işçilik başta olmak üzere yüksek girdi maliyetlerinden kaynaklanan baskının devam ettiğini vurgulayan Öncel, kış sezonu ürünlerinde yıllık artışın Haziran 2022'de yüzde 138.61'e ulaşan ÜFE oranlarına yaklaşmasının şaşırtıcı olmayacağına dikkat çekti.
Cirolardaki büyüme zamlardan kaynaklanıyor
BMD'nin üyeleri arasında yaptığı Haziran Ayı Anketi'nin sonuçlarını değerlendiren Sinan Öncel, turistlerin etkisiyle perakende sektöründe ciro artışının haziranda da devam ettiğini bildirdi. BMD üyesi markaların cirolarında geçen yıla göre ortalama yüzde 80 artış olduğunu anlatan Öncel, şunları söyledi: "Yüzde 100 ve üzerinde ciro artışını yakalayan firmalar da var. Ancak cirolardaki bu artış adetlere tam olarak yansımıyor. Birçok markamız adet satışlarında 2019 rakamlarını yakalamakta zorlanıyor. Cirolardaki büyüme adetten değil, fiyat artışlarından kaynaklanıyor. Ham madde fiyatlarında bir gevşeme olmakla birlikte diğer girdilerdeki maliyet baskısı sürüyor. Haziran ayı verilerine göre ÜFE (yüzde 138.61) ve TÜFE (yüzde 78.6) arasında 60 puan fark bulunuyor. Firmalar bu maliyetleri önümüzdeki aylarda bir şekilde fiyatlara yansıtmak durumunda kalacak."
Zamlar kaçınılmaz
Kış sezonu ürünlerinde yıllık bazda yüzde 100'e varan fiyat artışlarının şaşırtıcı olmayacağını ifade eden Öncel, "Tüketicideki beklenti fiyat artışlarının devam edeceği yönünde. Bu nedenle imkânı olanlar ihtiyaç alışverişlerini öne çekiyor. Dolayısı ile adet satışlarında istenen düzeye ulaşılamasa da perakende sektöründe canlılık devam ediyor. Turistlerin de katkısı ile bu hareketliliğin yaz sezonu boyunca süreceğini öngörüyoruz. Ekim'den sonrası için bir tahminde bulunmak için henüz erken olmakla birlikte hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz" şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.