Elektrikli scooter yeniden UKOME gündeminde
Şehir hayatında gün geçtikçe yoğunlaşan motorlu araç trafiği ve yolcu hareketliliğinin artmasına bir de pandemi şartları eklenince, elektrikli scootera olan talep arttı
23.02.2021 21:51:00





Şehir hayatında gün geçtikçe yoğunlaşan motorlu araç trafiği ve yolcu hareketliliğinin artmasına bir de pandemi şartları eklenince, elektrikli scootera olan talep arttı. Bu gelişmelerden yola çıkan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Daire Başkanlığı, elektrikli scooter işletmeciliğine düzenleme getirmek üzere bir yönerge hazırlamıştı. Oluşturulan yönerge 25 Haziran 2020 tarihinde yapılan UKOME'ye sunulmuş ve yönerge oylama sonrasında alt komisyona havale edilmişti. Üyelere yönergenin sunumu yapılmış ve komisyon üyeleri de bakanlıkların bu konuda çalışma yaptığını dile getirilmişti. Temmuz ayında yeniden UKOME gündemine sunulan metin, Hükümet temsilcilerinin oyları ile reddedilmişti. İlerleyen süreçte konu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı uhdesine alındı. Aralık 2020'de TBMM gündemine getirilen "Türkiye Çevre Ajansının Kurulmasına Dair Kanun Teklifi" kapsamında, elektrikli scooterlar (e-skuter) Karayolları Trafik Kanunu'na bir araç olarak dahil edildi. Kullanım yaşı 16, kullanım alanları ise bisiklet yolları ve 50km/s hız altı karayolları olarak tanımlandı. İstanbul'da elektrikli scooter yönergesinin hazırlanarak UKOME'ye sunulmasının üzerinden 7 ay, İBB'nin son görüşünü Bakanlığa iletmesinin ardından 2 ay geçmesine rağmen, e-scooter işletmeciliğine dair herhangi bir düzenleme getirilmedi. İBB, bu nedenle hazırladığı elektrikli scooter yönergesini 25 Şubat'ta ikinci kez UKOME gündemine getiriyor. Toplantıda tekrar ele alınacak metnin, scooter kullanıcılarının ve trafik güvenliğinin sağlanmasında önemli bir rol üstlenmesi bekleniyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.