En çok burgu ve spagetti tüketiliyor
Türk mutfağının vazgeçilmez lezzetlerinden Filiz, 45'inci yılında baştan aşağı yenilendi
26.04.2019 00:00:00





Genel Müdür Piero Mirra, yaptığı açıklamada, Anadolu'nun dört bir yanından derledikleri buğdaylardan özel bir harman oluşturduklarına işaret ederek, "15 milyon TL yatırım ile yenilediğimiz ve özel harman ismini verdiğimiz makarnalarımızın dokusu, pişme kalitesi ve kıvamıyla sektördeki farkımızı bir kez daha ortaya koyacağız" dedi.
Tarladan çatala sürdürülebilirlik kavramı ile çalışmalarını sürdüren Filiz'in Türkiye'de çiftçilerle önemli projeler yürüttüğünü kaydeden Piero Mirra, şunları söyledi: "Makarnamızın ana hammaddesi olan buğdayın sürdürülebilir üretimi konusunda akademik kuruluşlar ve uzmanlarla birlikte bugüne kadar birçok araştırma ve proje yürüttük.
20 yıldır Türkiye'nin neredeyse tüm bölgelerinde yürüttüğümüz bu çalışmalara son üç yıldır Trakya'yı da ekledik. Trakya'da birkaç yıl öncesine kadar durum buğdayı üretimi neredeyse durmuştu. Son üç yıldır Trakya'da sürdürülebilir tarım kapsamında yaptığımız çalışmalarla önemli bir durum buğdayı hacmine ulaşılabileceğine üreticilerle birlikte tanık olduk."
Mirra, makarna sektörünün iç pazar tüketimi ve ihracat rakamlarıyla ilgili olarak da, "Türkiye'de 2018 yılında makarna üretimi 2 milyon tona yaklaştı. Bu üretimle Türkiye, İtalya ve ABD'nin ardından dünyada üçüncü sırada yer alıyor. 1.2 milyon ton ihracat yapan sektörün iç pazar büyüklüğü ise 700 bin ton civarında.
Türkiye'de kişi başı makarna tüketimi yıllık yaklaşık 8 kilograma ulaştı. Uluslararası Makarna Örgütü'nün verilerine göre dünyada kişi başına makarna tüketimi 15 kilogram. Makarna tüketiminde ilk sırayı İtalya alırken, bu ülkeyi ABD izlemekte ve Türkiye 19'uncu sırada yer alıyor" açıklamasını yaptı. Mirra, Türkiye genelinde toplamda en çok 'burgu' ve 'spagetti' makarnanın tüketildiğini belirtti.
EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.