En iyi dış pazar Rusya olacak
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, Rusya ile ilgili planlarının 'uçak krizi' ile sekteye uğradığına işaret ederek, "Şunu bilmenizi istiyorum ki inşallah Rusya ile ilişkiler normale döndüğünde, Türkiye'den sonra en çok kamyon sattığımız pazar Rusya pazarı olacaktır" dedi.
31.05.2016 00:00:00
YENİ MESAJ/ADANA
Ford Trucks'ın tüm hizmetlerini Adana'da tek çatı altında verecek Gizerler bayisi açıldı. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, açılışta yaptığı konuşmada, terör olaylarının bir an önce sona ermesini diledi. Firmalarının kendi geliştirdiği ve ürettiği Ford Trucks çekici ve kamyonları için 3 kıtada 60 ülkede satış yapma, organizasyon kurma ve distribütör atama haklarına sahip olduğunu anlatan Koç, Ford kamyon ve çekicilerinin ilgili dizel motorları için tüm dünyaya global mühendislik çalışmalarının sorumluluğunu da üstlendiklerini ifade etti.
Yüzde 100 yerli mühendislik
Koç, şunları söyledi: "Yüzde 100 yerli mühendislik ve işçilik gücümüzle ürettiğimiz çekici ve kamyonlar ile bu araçlarda kullandığımız ve geçen ayda lansmanını yaptığımız ecotorq motorumuzun seri üretimine başladık. Bu motorları Çin'den Avrupa'ya, Ortadoğu'dan Güney Amerika'ya, tüm dünyaya ihraç ettikçe Türk ekonomisine de önemli katkılarda bulunacağımızı düşünüyoruz. Ürünlerimiz, yurt içinde büyük rağbet görürken, yurt dışında da Türk malı damgasıyla bizleri gururlandırıyor."
Rusya ile ilgili planlarımız sekteye uğradı
Koç, 2013 yılında Çin, 2014 yılında Rusya ile ağır ticari araçların üretimi ve pazarlanması için üretim işbirliği anlaşmaları imzaladıklarını anımsatarak, bu anlaşmalarla Çin ve Rusya'da kamyon ve çekici üreteceklerini belirtti. Planlarının bir nebze sekteye uğradığını aktaran Koç," Hem Rusya'ya uygulanan ambargolar, hem iki ülke arasındaki son dönemde yaşanan tatsızlıklar... Ama şunu bilmenizi istiyorum ki inşallah işler normale döndüğünde, Rusya toparlandığı zaman Türkiye'den sonra en çok kamyon sattığımız pazar Rusya pazarı olacaktır" diye konuştu. Koç, Ortadoğu bölgesinde Umman, Katar ve Bahreyn'de tesis açılışlarını büyük ölçüde tamamladıklarını belirtti.
Afrika pazarında stratejik üs olarak kabul edilen Fas'ta açılan bayi aracılığıyla büyümelerini Afrika'ya da taşıdıklarını anlatan Koç, şunları kaydetti: "Bu sene açacağımız Doğu Avrupa ve yeni Afrika bayilikleriyle global adımlarımıza hız kazandıracağız. Amacımız, attığımız bu adımlarla 2020 yılında 50 ülkede tüm distribütörlük ve bayi ağımızı tamamlamış olacağız. Yani 1982'de çıktığımız bu yolculukta 'ürettiğimiz kamyonu satabilir miyiz' diye düşünürken bugün, 4 yıl sonra hedefimiz 50 ülkede tamamen kendi mühendis ve işçilerimizin ürettiği araçlarımızı, motorlarımızı dünyaya satarak dünya kamyon pazarında iyi, önemli bir oyuncu olma yolunda bulunmak. İyi ki 1982 yılında bu maceraya çıkmışız."
Ford Trucks'ın tüm hizmetlerini Adana'da tek çatı altında verecek Gizerler bayisi açıldı. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, açılışta yaptığı konuşmada, terör olaylarının bir an önce sona ermesini diledi. Firmalarının kendi geliştirdiği ve ürettiği Ford Trucks çekici ve kamyonları için 3 kıtada 60 ülkede satış yapma, organizasyon kurma ve distribütör atama haklarına sahip olduğunu anlatan Koç, Ford kamyon ve çekicilerinin ilgili dizel motorları için tüm dünyaya global mühendislik çalışmalarının sorumluluğunu da üstlendiklerini ifade etti.
Yüzde 100 yerli mühendislik
Koç, şunları söyledi: "Yüzde 100 yerli mühendislik ve işçilik gücümüzle ürettiğimiz çekici ve kamyonlar ile bu araçlarda kullandığımız ve geçen ayda lansmanını yaptığımız ecotorq motorumuzun seri üretimine başladık. Bu motorları Çin'den Avrupa'ya, Ortadoğu'dan Güney Amerika'ya, tüm dünyaya ihraç ettikçe Türk ekonomisine de önemli katkılarda bulunacağımızı düşünüyoruz. Ürünlerimiz, yurt içinde büyük rağbet görürken, yurt dışında da Türk malı damgasıyla bizleri gururlandırıyor."
Rusya ile ilgili planlarımız sekteye uğradı
Koç, 2013 yılında Çin, 2014 yılında Rusya ile ağır ticari araçların üretimi ve pazarlanması için üretim işbirliği anlaşmaları imzaladıklarını anımsatarak, bu anlaşmalarla Çin ve Rusya'da kamyon ve çekici üreteceklerini belirtti. Planlarının bir nebze sekteye uğradığını aktaran Koç," Hem Rusya'ya uygulanan ambargolar, hem iki ülke arasındaki son dönemde yaşanan tatsızlıklar... Ama şunu bilmenizi istiyorum ki inşallah işler normale döndüğünde, Rusya toparlandığı zaman Türkiye'den sonra en çok kamyon sattığımız pazar Rusya pazarı olacaktır" diye konuştu. Koç, Ortadoğu bölgesinde Umman, Katar ve Bahreyn'de tesis açılışlarını büyük ölçüde tamamladıklarını belirtti.
Afrika pazarında stratejik üs olarak kabul edilen Fas'ta açılan bayi aracılığıyla büyümelerini Afrika'ya da taşıdıklarını anlatan Koç, şunları kaydetti: "Bu sene açacağımız Doğu Avrupa ve yeni Afrika bayilikleriyle global adımlarımıza hız kazandıracağız. Amacımız, attığımız bu adımlarla 2020 yılında 50 ülkede tüm distribütörlük ve bayi ağımızı tamamlamış olacağız. Yani 1982'de çıktığımız bu yolculukta 'ürettiğimiz kamyonu satabilir miyiz' diye düşünürken bugün, 4 yıl sonra hedefimiz 50 ülkede tamamen kendi mühendis ve işçilerimizin ürettiği araçlarımızı, motorlarımızı dünyaya satarak dünya kamyon pazarında iyi, önemli bir oyuncu olma yolunda bulunmak. İyi ki 1982 yılında bu maceraya çıkmışız."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.