Ertuğrul Fırkateyni şehitleri Beşiktaş'ta anıldı
Sultan 2. Abdülhamid tarafından Japonya'ya gönderilen Ertuğrul Fırkateyni'nin dönüş yolunda batmasıyla şehit olan 527 mürettebat, Beşiktaş'ta düzenlenen törenle anıldı





'Ertuğrul Fırkateyni'nin çok müstesna bir yeri vardır'
Törende konuşan Yarbay Gökhan Atmaca, 'Hiç şüphesiz ki Ertuğrul Fırkateyni'nin çok müstesna bir yeri vardır. Zira, Ertuğrul Fırkateyni çıktığı sonsuzluk seyrinde tek bir milletin değil, başta Türk-Japon halkları olmak üzere rotası üzerinde uğradığı tüm ülke halklarının kalplerinde ve zihinlerinde derin izler bırakmıştır. Bizler için 16 Eylül 1890 günü, Ertuğrul Fırkateyni ve aziz şehitlerinin tıpkı bir Sakura çiçeği gibi hayatlarının baharında aramızdan ayrıldıkları gündür. Bu nedenle Ertuğrul'un kahraman denizcileri ve çok vefalı Japon halkı, Sakura çiçekleri gibi kalplerimizde her yıl bir kez daha açmakta, hatıraları ise Türk ve Japon halklarının gönlünde 130 yıldır en samimi şekilde yaşamakta ve icra edilen çeşitli faaliyetlerle de bu kutsal mirasın genç nesillere daha iyi aktarılması hedeflenmektedir. Bugün bizler bu sınırlı koşullarda, Barbaros Hayrettin Paşa'nın manevi huzurunda Beşiktaş'tan yine Japonya'ya o kahramanlara ve aziz ruhlarına bir selam daha gönderiyoruz. Ay yıldızlı şanlı bayrağımızı uzak sularda dalgalandıran, dost denizlerde huzurla uyuyan şehitlerimizi bir kez daha rahmet ve minnetle anıyoruz. Vefakar Japon halkına şükranlarımızı sunuyoruz' dedi.
Tören, şehitlerin anısına Beşiktaş sahilinden denize çelenk bırakılmasıyla sona erdi.
İHA











































































