Ankara Ticaret Odası, "Dükkanın alameti farikası, caddelerin ışıklı yıldızları" tabelaların,sahiplerinin başına dert olduğunu, ilan ve reklamlara dönük milyarlarıbulan vergiler yüzünden tabelaların tek tek söküldüğünü açıkladı. Ankara Ticaret Odası'ndan yapılan açıklamada, tartışmanın kaynağında, Belediye Gelirleri Yasası'nda ilan-reklam vergilerinin altve üst limitleriyle yeniden belirlenmesinin olduğu, ancak asıl sorunun, Belediyelerin, tarifelerde belirtilen taban ücretler yerine tavan ücretleri baz alıp, bu rakama "asma" ve "tahsis" ücreti adı altında yeni yükler eklemesiyle meydana geldiği belirtildi. Açıklamada, bu rakamların geçen yıla göre, yüzde 9 binlerden yüzde40 binlere varan vergi ve harç artışlarını ortaya koyduğunu ve bunun esnaf ve sanatkarı ayağa kaldırdığı vurgulanırken, "tabela vergileri,Ankara Ticaret Odası (ATO) yetkililerini de isyan ettirdi. Yetkililer, yüksek vergileri reklam sektörüne ve ticaretin geneline vurulan bir darbe olarak nitelendirmekle kalmayıp, konuyu önceki gün Ankara'daki Organize Sanayi Bölgesi temel atma töreninde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a kadar taşıdı.
Büyük sanayi kuruluşları tabelalarını söküyor
Aralarında Shell, Ülker, Coca Cola, Arçelik, Beko, Vestel, Axa Oyak, İsviçre Sigorta, Pepsi, Cola Turca, Eti, Saray, Ayakkabı Dünyasıve bankaların bulunduğu, Türkiye'nin önde gelen sanayi ve ticaret kuruluşlarının tabelalarını, totemlerini sökmeye başladığını Başbakan'a ilettiğini söyleyen ATO yetkilileri, bu durumun, kazançlarda, dolayısıyla da vergi gelirlerinde ve istihdamda olumsuz sonuçlara yol açabileceğini kaydetti. Ato yetkilileri, "Tabelalar sökülüyor, ışıklar sönüyor, reklam sektörü kentlerimizle birlikte karanlığa gömülüyor. Biz reklam pastasını büyüterek üretimin ve ticaretin önünü açmaya çalışıyoruz, belediyeler (reklam yapmayın) diyor. Reklamverenin iştahı kapatılırsa, ticaretin ağız tadı bozulursa belediyeler de bundan olumsuz etkilenecek. Sektörün bu yönde küçülmesi durumunda sadece Ankara'da 2 bin, Türkiye genelinde ise 15 bin kişinin işini yitireceğini tahmin ediyoruz. Bu sektör, metal, plastik, aydınlatma, kimya, hırdavat, otomotiv ve çok sayıda hizmet sektörünü de birinci derecede etkileniyor. Diğer yandan, bütün dünyada ışıklı reklamlar kentleri güzelleştirmek için özendirilirken, Türkiye'de ülkemizde bunun tam tersi uygulanmakta. Işıklı reklam vergilerinin özellikle yüksek olması nedeniyle, bunlarınreklamverenler tarafından karartılması olasılığı çerçevesinde kentsel estetik de olumsuz yönde etkilenecektir."
Büyük sanayi kuruluşları tabelalarını söküyor
Aralarında Shell, Ülker, Coca Cola, Arçelik, Beko, Vestel, Axa Oyak, İsviçre Sigorta, Pepsi, Cola Turca, Eti, Saray, Ayakkabı Dünyasıve bankaların bulunduğu, Türkiye'nin önde gelen sanayi ve ticaret kuruluşlarının tabelalarını, totemlerini sökmeye başladığını Başbakan'a ilettiğini söyleyen ATO yetkilileri, bu durumun, kazançlarda, dolayısıyla da vergi gelirlerinde ve istihdamda olumsuz sonuçlara yol açabileceğini kaydetti. Ato yetkilileri, "Tabelalar sökülüyor, ışıklar sönüyor, reklam sektörü kentlerimizle birlikte karanlığa gömülüyor. Biz reklam pastasını büyüterek üretimin ve ticaretin önünü açmaya çalışıyoruz, belediyeler (reklam yapmayın) diyor. Reklamverenin iştahı kapatılırsa, ticaretin ağız tadı bozulursa belediyeler de bundan olumsuz etkilenecek. Sektörün bu yönde küçülmesi durumunda sadece Ankara'da 2 bin, Türkiye genelinde ise 15 bin kişinin işini yitireceğini tahmin ediyoruz. Bu sektör, metal, plastik, aydınlatma, kimya, hırdavat, otomotiv ve çok sayıda hizmet sektörünü de birinci derecede etkileniyor. Diğer yandan, bütün dünyada ışıklı reklamlar kentleri güzelleştirmek için özendirilirken, Türkiye'de ülkemizde bunun tam tersi uygulanmakta. Işıklı reklam vergilerinin özellikle yüksek olması nedeniyle, bunlarınreklamverenler tarafından karartılması olasılığı çerçevesinde kentsel estetik de olumsuz yönde etkilenecektir."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.