Facebook güven vermiyor
Facebook'un hisseleri geçtiğimiz haftadan bu yana New York Teknoloji Endeksi Nasdaq'da işlem görmeye başladı. Facebook, bazı yatırımcıları heyecanlandırsa da bu duruma şüpheyle yaklaşanlar da var
22.05.2012 00:00:00
Facebook'un kurucusu 'Musevi' Mark Zuckerberg, 14 Mayıs'ta 28 yaşına girdi. Hemen ardından Facebook hisseleri 18 Mayıs'tan itibaren borsada işlem görmeye başladı. Halka 38 dolardan arzedilen hisse fiyatlarının nereye gideceği ise yatırımcılar tarafından dikaktle izleniyor. İlk gün 42 dolara kadar yükselen fiyat, ikinci işlem gününde, bir başka ifadeyle geçtiğimiz Pazartesi günü bankaların satışa geçmesiyle 33 dolar seviyesine kadar indi.
Sekiz yıl önce kurulan Facebook, bugün dünyanın en tanınmış 10 markasından biri olarak gösteriliyor, McDonalds ya da 100 yıllık geçmişe sahip olan Coca Cola ile aynı saflarda sayılıyor. Dolayısıyla beklentiler büyük. Sosyal medya ağının borsaya girmesi 15 milyar dolar kazanç getirebilir ancak Google, 2004'te 1 milyar 700 milyon dolar kazancı zor elde etmişti.
Wall Street'ten Louis Sulsenti, “Pekâlâ, bu Facebook. Sanırım Facebook ile her şey mümkün. Yatırımcı çevresi, Facebook'un ne olduğunu, kullanıcı sayılarını ve büyüme şansını biliyor. Bu tüm zamanların en büyük borsa girişi olacak" ifadelerini kullandı. Ancak Facebook'un borsaya girişi, finans dünyasını ikiye bölmüş durumda. Dünya genelinde 900 milyon kişi, neredeyse ABD nüfusunun üç katı kadar insan Facebook kullanıyor. Bu, farklı ilgi alanları, farklı beğenileri ve farklı yaşam tarzları olan 900 milyon farklı profil anlamına geliyor. Facebook, geçen yıl sadece reklam gelirlerinden 3 milyar dolar kazanmıştı.
Mobil cihazların artışı Facebook'u olumsuz etkiliyor
Uzmanlara göre, internet ticaretinin geleceği cep telefonu ve diğer aletler üzerinden kullanımına bağlı. Bu açıdan Facebook'un bir işletme modeli açığı var. Daha geçen Mart ayında kullanıcılar, Facebook'a bilgisayar yerine cep telefonları üzerinden daha fazla erişim sağladı.
Standard and Poor's'tan bilgi teknolojileri uzmanı Scott Kesler, mobil kullanımın dezavantajlarına değiniyor: “Mobil araçlar üzerinden daha fazla kullanım, asıl internet sayfasının kârlılığını azaltıyor. Reklamlar sadece internet sitesinde açılıyor. Bir şekilde gelecekte mobil kullanıcılar da para getirmeli.” Kullanıcı sayısının fazlalığına rağmen, bu kullanıcıların faal oldukları zaman azalıyor. Yatırımcılar, ayrıca, Facebook'un uzun vadede Çin pazarına erişim sağlamadan büyüme kaydedemeyeceğinden endişe duyuyor. 500 milyon online kullanıcının bulunduğu Çin, internet firmaları için en büyük pazar ancak pazara girmek öyle kolay değil. Google bile geçmişte pes etti. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.