Facebook profiliniz sizi ekmeğinizden edebilir!
Şirketler işe alacakları kişilerin facebook, twitter gibi sosyal ağlardaki hesaplarına bakıyor. Kişinin beğendiği sayfalar, profilindeki arkadaşları hatta yer alan fotoğraf işe yerleştirmede kriter olarak kullanılıyor
09.01.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Sosyal medya hayatımızın her alanına girdi. Secretcv.com, son araştırmasında hayatımızı yönlendiren çağın fenomeni sosyal medyayı, iş hayatı ve insan kaynakları özelinde masaya yatırdı. 15 bin 800 aday ve 235 firma ile yapılan araştırma, hem bireysel kullanımlarda online itibar yönetimiyle, hem de firmaların işe alım süreçlerinde sosyal medya enstrümanını nasıl konumlandırdıklarıyla ilgili çarpıcı bilgiler içeriyor.
Araştırma sonuçlarına bakıldığında, firmalar aday seçerken ve işe yerleştirme yaparken sosyal medyayı kullanıyor. Firmaların yüzde 58'i işe alacağı kişinin sosyal medya hesaplarını inceliyor. En çok izledikleri sosyal medya hesapları ise yüzde 45 ile facebook, yüzde 35 ile twitter, yüzde 15 ile linkedin.
Firmalar işe alacağı kişilerin sosyal medya hesaplarını incelerken en çok adayın sosyal medyada kullandığı dile ve yayınladığı içeriğe bakıyor. Adayın beğendiği sayfalar, profil fotoğrafının güncel ve gerçekçi olması ve ortak arkadaşlarının olup olmaması dikkat ettikleri diğer unsurlar arasında yer alıyor. Adayın arkadaş sayısına dikkat eden firmaların oranı ise sadece yüzde 2. Yani sosyal medyada paylaşılan her içerik ve edinilen ağ iş hayatında kişiye olumlu ya da olumsuz olarak geri dönebiliyor.
Sosyal medya hayatımızın her alanına girdi. Secretcv.com, son araştırmasında hayatımızı yönlendiren çağın fenomeni sosyal medyayı, iş hayatı ve insan kaynakları özelinde masaya yatırdı. 15 bin 800 aday ve 235 firma ile yapılan araştırma, hem bireysel kullanımlarda online itibar yönetimiyle, hem de firmaların işe alım süreçlerinde sosyal medya enstrümanını nasıl konumlandırdıklarıyla ilgili çarpıcı bilgiler içeriyor.
Araştırma sonuçlarına bakıldığında, firmalar aday seçerken ve işe yerleştirme yaparken sosyal medyayı kullanıyor. Firmaların yüzde 58'i işe alacağı kişinin sosyal medya hesaplarını inceliyor. En çok izledikleri sosyal medya hesapları ise yüzde 45 ile facebook, yüzde 35 ile twitter, yüzde 15 ile linkedin.
Firmalar işe alacağı kişilerin sosyal medya hesaplarını incelerken en çok adayın sosyal medyada kullandığı dile ve yayınladığı içeriğe bakıyor. Adayın beğendiği sayfalar, profil fotoğrafının güncel ve gerçekçi olması ve ortak arkadaşlarının olup olmaması dikkat ettikleri diğer unsurlar arasında yer alıyor. Adayın arkadaş sayısına dikkat eden firmaların oranı ise sadece yüzde 2. Yani sosyal medyada paylaşılan her içerik ve edinilen ağ iş hayatında kişiye olumlu ya da olumsuz olarak geri dönebiliyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.