Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şükrü Hatun, fast-food ürünlerinin çocuk ve gençlerde bağımlılık yaptığını söyledi. Hatun, Tıp Dünyası Gazetesi'nde yayınlanan "Kötüye Kullanılan Şişmanlık" yazısında, şişmanlığın giderek artan bir halk sağlığı sorunu olduğuna dikkat çekti. Şişmanlığın "İnsan bedenlerini tüketim aygıtı gibi gören" bir piyasanın teşviki sonucunda ortaya çıktığını kaydeden Hatun, reklam sektörünün de toplumun yönlendirilmesinde önemli bir rol oynadığını belirtti.Devamlı yeme isteğiProf.Dr. Hatun yazısında, "Kola ve fast-food gibi doğrudan şişmanlıkla ilgili ürünlerin reklamları, gücünü tamamen çocuk ve gençleri bir tür 'kendinden geçme' duygusuna neden olan imgesel etkilerden alıyorlar" dedi. Reklam piyasasıyla "uyuşturucu pazarının dinamiklerinin" benzerliğine dikkat çeken Hatun, "sürekli değiştirilen sentetik tatlar kullanarak çocuklarda 'bağımlılık' hissi oluşturulduğu" yönünde iddialar bulunduğunu söyledi. Hatun, "Hiç birimiz yoğurt, taze fasulye veya kırmızı et gibi doğal ürünlerin bağımlısı olmuyoruz ama 2-3 kez yenen fast-food ürünlerin yeniden yeme isteği meydana getirdiğini biliyoruz" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.