Namazın bir rekâtında bir sûrenin sonunu, diğer rekâtında da başka bir sûrenin sonunu okumak, sahih olan görüşe göre mekruh değildir.
Namazın bir rekatınde bir sûrenin başından veya ortasından, diğer rekâtında da başka bir sûrenin başından veya sonundan okumakta veya kısa bir sûre okumakta kerahet yoktur. Fakat iyisi, bir zaruret olmadıkça böye okumamaktır.
Namazın bir rekâtında bir sûre, diğer rekâtında da arada iki veya daha ziyade bulunmak üzere aşağıya doğru başka bir sûre okunması mekruh değildir. Fakat arada bir sûrenin bulunması mekruhtur. Ancak terk edilen bu sûre, önce okunan sûreden en az üç ayet miktarı uzun bulunuyorsa mekruh olmaz.
Namazda bir sûrenin bir ayetinden arada en az iki ayet bulunmak üzere diğer ayetine geçmek mekruh değildir. Fakat iyisi, bir zaruret olmadıkça geçmemektir.
Bir rekâtta iki sûreyi toplayarak okumakta kerahet yoktur. Ancak arada bir veya birkaç sûre bırakılmış olursa mekruh olur. Bununla beraber farz namazlarda böyle iki sûrenin bir rekâtta toplanmaması daha iyidir.
Zaruret olmadıkça, bir rekâtta bir ayetten diğer ayete geçmek mekruhtur. Aralarında üç ayet dahi bulunsa böyledir. Eğer yanılarak böyle bir geçiş yapılmış olur da sonra hatırlansa, bu ayetler sıraları üzere yeniden okunur.
Namazda Kur'an okunurken bir ayet yerine başka bir ayet okunsa bakılır. Eğer tam bir duraklama ile durduktan sonra başka ayete başlanmışsa, namaz bozulmaz.
BÜYÜK İSLAM İLMİHALİ ÖMER NASUHİ BİLMEN