Fırıncıdan akülü otomobil
Asıl mesleği fırıncılık olan ve yaklaşık yirmi yıldır elektrik enerjisi üzerine çalışma yapan 46 yaşındaki Cengiz Geldeç, 5 yıldır üzerinde çalıştığı akülü arabanın AR-GE çalışmalarının tamamlandığını söyledi
10.05.2012 00:00:00
Akülü aracın test sürüşlerini tamamladıklarını ifade eden Geldeç, “Aracın yapımını geçen yıl tamamladık. Araçta hiçbir yakıt kullanılmıyor ve tükettiği elektriği kendisi üretiyor. Şu an 60 kilometre hıza çıkabiliyor ama üzerinde biraz çalışılması halinde 160 km hıza çıkılabilir” dedi.
Geldeç, sistem hakkında şu bilgiyi verdi: “Aracın motorunu yerinden söküyoruz, kendi yaptığımız özel motoru takıyoruz. Araç 50 kilometre hıza çıkana kadar enerjisini akülerden alıyor. Bu hızdan sonra motorun üstünde 13 kv'lık 380 woltluk elektrik üreten alternatör var. Bu alternatör devreye giriyor ve akü devre dışı kalıyor. Motorun beslemesini 380 wolt 13 kv'lık alternatörler sağlıyor. Ardından bu akülerin enerjisi tekrar doluyor, araç duracağı zaman hızı 50 kilometrenin altına inmeye başladığı zaman alternatör devre dışı kalıyor, tekrar akü devreye giriyor. İlk denememizde bin 410 kilometre yolu hiç kontak kapatmadan katettik.”
Aracı tamamen kendi imkanları ile yaptıklarını dile getiren Geldeç, tasarımdaki amacını şöyle anlattı: “Akaryakıt fiyatları sürekli artıyor. Ülkemize bir katkıda bulunmak istedik. Sistem Ar-Ge ve bir mühendislik desteği ile daha da geliştirilebilir. Bir diğer özelliği bu sistem günümüzdeki bütün araçlara uygulanabilir. Sıfır yakıt kullanıyoruz. Sanayiden iki tane otobüs aküsü al tak 3-4 yıl kullan. Bu sistemin maliyeti 8-9 bin lira civarında. Seri üretim olursa maliyet 5 bin liraya kadar düşer.”
AR-GE Danışmanı Ömer Kocabey ise, AR-GE'ye açık bir proje olduğunu belirterek şunları söyledi: “5 yıl boyunca denemeler yaptık. Şu an kendi yakıtını kendi üreten bir araç yaptık. Devamının getirilmesini istiyoruz. Bizim aracımızda çevreyi kirleten bir madde yok. Tamamen çevreci bir araçtır.” (İHA)
Geldeç, sistem hakkında şu bilgiyi verdi: “Aracın motorunu yerinden söküyoruz, kendi yaptığımız özel motoru takıyoruz. Araç 50 kilometre hıza çıkana kadar enerjisini akülerden alıyor. Bu hızdan sonra motorun üstünde 13 kv'lık 380 woltluk elektrik üreten alternatör var. Bu alternatör devreye giriyor ve akü devre dışı kalıyor. Motorun beslemesini 380 wolt 13 kv'lık alternatörler sağlıyor. Ardından bu akülerin enerjisi tekrar doluyor, araç duracağı zaman hızı 50 kilometrenin altına inmeye başladığı zaman alternatör devre dışı kalıyor, tekrar akü devreye giriyor. İlk denememizde bin 410 kilometre yolu hiç kontak kapatmadan katettik.”
Aracı tamamen kendi imkanları ile yaptıklarını dile getiren Geldeç, tasarımdaki amacını şöyle anlattı: “Akaryakıt fiyatları sürekli artıyor. Ülkemize bir katkıda bulunmak istedik. Sistem Ar-Ge ve bir mühendislik desteği ile daha da geliştirilebilir. Bir diğer özelliği bu sistem günümüzdeki bütün araçlara uygulanabilir. Sıfır yakıt kullanıyoruz. Sanayiden iki tane otobüs aküsü al tak 3-4 yıl kullan. Bu sistemin maliyeti 8-9 bin lira civarında. Seri üretim olursa maliyet 5 bin liraya kadar düşer.”
AR-GE Danışmanı Ömer Kocabey ise, AR-GE'ye açık bir proje olduğunu belirterek şunları söyledi: “5 yıl boyunca denemeler yaptık. Şu an kendi yakıtını kendi üreten bir araç yaptık. Devamının getirilmesini istiyoruz. Bizim aracımızda çevreyi kirleten bir madde yok. Tamamen çevreci bir araçtır.” (İHA)
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.